mensbloggen

Direktlänk till inlägg 21 januari 2015

Jämför Storleken

Av Mensbloggen - 21 januari 2015 10:45



Tänkte det kunde vara intressant att jämföra två tampongstorlekar bredvid en penna. Tampongen till höger är mini (gul ask) - den minsta storleken och tampongen till vänster är normal storlek (blå ask). Pennen är normal storlek så antar ni vert hu tjock en penna är.


 
 
Ingen bild

Anonym

21 januari 2015 19:14

Hej!
Jag ska bada med min klass och man måste. Problemet är att jag har mens och kommer ha de när vi badar. Jag blöder mellan mycket. Jag kan inte ha tampong utan jag kan bara ha binda. Jag kan inte heller ta något piller som minskar eller skjuter upp mensen. Vad ska jag göra? Jag kan ju inte ha binda när jag badar för den kommer ju bli vattenfylld och då läcker de ju ut och den kan lossna... Utan binda kan jag inte heller vara för då blöder jag på badräkten + att de läcker ut då...
Snälla vad ska jag göra jag måste simma då så jag kan inte skippa de.... :(

Mensbloggen

21 januari 2015 20:36

Tycker du ska berätta för din lärare att du har mens och faktiskt inte kan bada, eller be din mamma skriva en lapp till din lärare. Då kommer läraren ha förståelse!!

För som du säger går det inte att bada med binda, utan tampong måste man ha då!! :-)

 
Ingen bild

Agnes

22 januari 2015 21:11

Gud så roligt att någon äntligen har startat en blogg om MENS! Tack så mycket <3 Nu till mina frågor: Vem är denna fantastiska tjej bakom mensblogggen? Och hur länge har den funnits?

Mensbloggen

22 januari 2015 22:08

Hejsan, vad kul att höra!!! Emma heter jag, en tjej på snart 19 år - med andra ord är jag ingen expert, allt jag har är min egna erfarenhet. Men är ganska så insatt i ämnet och känner att det är ett tabubelagt ämne som bör lyftas fram i samhället och pratas mer om!!

Bloggen fyller 3 år i februari :-)

 
Mig 😘

Mig 😘

24 januari 2015 15:19

Hejsan!
Jag undrar bara en sak, man säger ju att det är ca 28 dagar mellan mensen, menar man då från det att mensen startar tills den startar igen eller från det att mensen slutar tills den startar igen? Hoppas du fattar hur jag menar 😘

http://??

Mensbloggen

24 januari 2015 15:21

Man räknar från mensens FÖRSTA dag tills nästa mens FÖRSTA dag :) Så start till start

 
Ingen bild

-

24 januari 2015 17:55

Hej, jag har haft mens två gånger. Första gången blödde det ganska lite i typ tre dagar sen efter 43 dagar blödde jag ganska mycket i fem dar. Det var för 27 dagar sen. I förr går och i går hade jag blodblandade flytningar. Men det hade jag för två veckor sen också. Borde inte mesen komma? Eller varför fick jag blodblandade flytningar?

Mensbloggen

24 januari 2015 18:27

Det kan vara precis så när mensen är oregelbunden vilket den ofta är i början, både mängden och tiden kan vara olika mellan gångerna!! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards