mensbloggen

Direktlänk till inlägg 24 januari 2015

Svar på Fråga

Av Mensbloggen - 24 januari 2015 20:00


Brukar alltid lyssna på er och vad ni vill läsa om, så här kommer ännu ett önskemål på inlägg. Jag har ju valt att vara anonym i bloggen för tillfället, jag har inte sagt att det föralltid kommer att vara så men just nu så känner jag att jag vill det. Men jag tänkte jag kan skriva en TMI tag - To Much Information så får ni reda på lite mer om mig som ni kanske inte visste. Bloggen handlar ju inte om mig i huvudsak och det är inte poängen heller, men jag har full förståelse för att ni undrar (då jag ganska ofta får frågor om mig själv). 


Kan också berätta bakgrunden till bloggen. Det är en ganska lång historia, men för att förkorta den lite så hade jag en väldigt 'jobbig' mens när jag fick den, blödde bland annat extremt mycket vilket ledde till att jag fick anemi (järnbrist, vääldigt lågt hb-värde), blödde dessutom väldigt lång tid i sträck utan uppehåll vilket inte är farligt i sig men jobbigt...och även det leder lätt till järnbrist. Inte nog med det så fick jag mer eller mindre gå igenom allt det på helt egen hand då jag inte hade någon som förstod mig eller någon jag kunde prata fullt ut med. Jag tog i alla fall mod till mig till slut och ringde ungdomsmottagningen på egen hand och för första gångn hade jag någon att prata med och som kunde hjälpa mig och faktiskt förstod mig. Jag vill inte att någon annan ska behöva gå igenom det jag gick igenom på egen hand då det tärde extremt mycket på mig och gjorde så att jag mådde dåligt. Jag är trött på att alla ska soppa detta ämne under matten, det är dags att dra bort matten och lyfta fram mensen i samhället. Det är NATURLIGT och NORMALT. 


För er som orkar läsa och vill veta mer om mig så kör vi denna nu :) Har ni några fler frågor så ställ de gärna.

TMI tag

1. What are you wearing?

Min glamorösa pyjamas, skämt åsido. Åkt på en rejäl förkylning så ligger nerbäddad i sängen.

2. Ever been in love?

Ja
3. Ever had a terrible breakup?

Nej
4. How tall are you?

171 cm har jag för mig.

5. Any tattoos?

Nej, men om så skulle det nog vara någon fin, djup, betydande text. Men vet inte riktigt om jag skulle våga tattuera mig, skulle antagligen vara så rädd för att ångra mig eller tröttna på den.
6. Any piercings?

3 hål i öronen, that's it.
7. OTP?

Betyder "One True Pairing" ifall ni inte visste det och hmm den är svår finns ju sååå många, men Allie och Duke fungerar ju alltid, enligt mig (från the Notebook).

8. Favorite show?

Ellen DeGeneres.
9. Favorite bands?

Har ingen direkt favorit, det varierar verkligen.

10. Something you miss? 

Jag vet att jag saknar jättemycket, men när man ställer sig denna frågan så försvinner bara allt. Är jag den enda som får så?

11. Favorite song?

Jag är en sån som spelar sönder en låt jag börjar gilla och sen vill jag inte höra den igen... Så det varierar även det. Men just nu är det Real Love med Clean Bandit.
12. How old are you?

Snart 19 år om några veckor.
13. Zodiac sign?

Vattuman.
14. Quality you look for in a partner?

Någon som man verkligen kan vara sig själv med och som tar fram det bästa ur en. Annars tycker jag ärlighet och öppenhet är viktigt att ha om det ska fungera.
15. Favorite Quote?

Jag älskar verkligen quotes och läser de dagligen, finns sjukt många bra och som verkligen sätter ord på vad man vill säga. En av alla mina favoriter är "Storms make trees take deeper roots".
16. Favorite actor?

Channing Tatum.
17. Favorite color?

Det beror helt på i vilket sammanhang, men gul och orange blir man glad av. Svart är bättre till kläder då det är enklare att matcha och mer classy, stilrent.
18. Loud music or soft?

I bilen hög och annars bakgrundsmusik.
19. Where do you go when you’re sad?

Sängen. Eller en promenad i skogen med hunden.
20. How long does it take you to shower?

Typ 20 minuter cirkus.
21. How long does it take you to get ready in the morning?

Gillar att inte behöva stressa, så går kanske upp 1h 15 min innan jag ska gå hemifrån. Fast klockan ringer 1,5 h innan då jag gillar att dra mig i sängen lite först.
22. Ever been in a physical fight?

Nej, tack och lov.
23. Turn on?

När en kille inte vet att han ser bra ut, inte tar det för givit typ skulle jag säga men finns många.
24. Turn off?

Motsatsen till förra då, när killen vet att han ser bra ut och utnyttjar det till max... nej tack.
25. The reason I started blogging?

Läs ovan :)
26. Fears?

Att bli lämnad av de jag gillar i min omgivning och om vad jag ska göra efter studenten då jag inte har någon aning, det skrämmer mig.
27. Last thing that made you cry?

Då en disk i en led hoppade "ur led" eller hamnade i fel position och då jag fick reda på att det inte kommer att gå att rätta till helt, att disken inte kommer gå att flytta tillbaka. Med andra ord kommer inte leden att få tillbaks all funktion som från början. 
28. Last time you said you loved someone?

Förra veckan.
29. Meaning behind your blog Name?

Det kan nig nog räkna ut själva, eller?
30. Last book you read?

Dyk i serien (3 böcker) av Kate Cann, rekomenderar starkt.
31. The book you’re currently reading?

Ingen, skolan tar all tid.
32. Last show you watched?

True Blood.
33. Last person you talked to?

Min mamma
34. The relationship between you and the person you last texted?

Min syster.
35. Favorite food?

Fisk eller en grillad köttbit med bea mhhhmmm
36. Place you want to visit?

Måånga platser, men Niagra Fallen vore coolt.
37. Last place you were?

Hemma
38. Do you have a crush?

Nej.
39. Last time you kissed someone?

Nyår, lite spontant...
40. Last time you were insulted?

Vet inte riktigt, kommer inte ihåg då det inte är något jag lägger mitt fokus vid.
41. Favorite flavor of sweet?

Lakrits och Choklad.
42. What instruments do you play?

Inga, tyvärr hade varit coolt.
43. Favorite piece of jewelry?

Halsband.
44. Last sport you played?

Sprang om det räknas som sport?
45. Last song you sang?

1:a gången med Miss Li.
46. Favorite chat up line?

Ingen speciell, gillar inte sånna cheesy ones, var bara dig själv tycker jag.
47. Have you ever used it?

-
48. Last time you hung out with anyone?

Onsdags
49. Who should answer these questions next?

Alla ni som vill och känner för det så köör! Eller varför inte lämna era svar som kommentar om ni så känner för det.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards