mensbloggen

Alla inlägg den 30 januari 2015

Av Mensbloggen - 30 januari 2015 19:00

Hej! 
Jag skulle gärna vilja att du bloggade om detta.
Jo, jag fick min mens när jag var nio år och jag har länge funderat över varför jag fick den så tidigt medan min mamma fick den när hon var tolv. Och jag fick inte reda på det förräns idag.

Jag vet mycket väl att jag inte åt så mycket när jag var 3-6 år. Läkarna undrade varför jag inte gick upp i vikt. Ett tag var jag nästan underviktig. Men sen när jag var sex år då började jag äta mer. Det året då jag började äta mer växte jag 15 cm (!) på ett år, och det är alldeles för mycket. Och när man växer så mycket på en sån kort tid luras kroppen av att man kommer in i puberteten. Därför började mina bröst växa när jag var sju år! Skolsköterskan höll koll på mig väldigt mycket. Det brukar ofta hända med adoptivbarn som inte äter så mycket i det fattiga hemlandet och sen som kommer till Sverige och då började ta fart. Och sen när jag var nio år fick jag min mens då som sagt, och jag var mycket väl förberedd eftersom jag läste den här bloggen redan då! Och nu idag är jag elva år och har slutat växa. Jag tror nog att hela jag har slutat växa. 155,9 cm, 45 kg och 65 D i bh-storlek. Men jag är ändå nöjd.

Jag ville bara att folk därute skulle veta det som kanske också blev som jag!
Taco hej!


En tjej som tycker att detta ska upplysas till andra, sagt och gjort! Men precis som för tjejen ovan har skolsyster koll på alla i skolan och ser till att de utvecklas i rätt takt både längdmässigt och viktmässigt!


 

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards