mensbloggen

Alla inlägg den 31 januari 2015

Av Mensbloggen - 31 januari 2015 04:30

Jag tror alla minns en tid när livet var perfekt, man hade inget att oroa sig över och inget som tyngde ner en. Man var glad helt igenom hela kroppen och själen. För mig var den tiden barndomen, man hade inga svagheter eller tankar på vad som komma skall och man hade inget att oroa sig över. Jag tror att när man har det så där bra utan att behöva oroa sig eller tänka över diverse saker, innan livet kommer emellan och innan man växer upp, så har man inget riktigt att jämföra med. Man är glad fast man vet inte att man är glad.


Sen går alla igenom olika perioder när livet prövar en, det händer alla förr eller senare. Livet är garanterat inte en spikrak väg, livet är en krogig väg med både uppförsbackar och nedförsbackar. Jag tror att det är när man tar sig uppför dessa uppförsbackar och trots de kunna finna glädje, det är ren lycka. Det är då man vet vad man har och hur mycket värre det kan vara. Det är vid livets tuffa stunder vi växer och blir starka, när vi får kämpa och ta fram krigaren i oss. Det är då vi kan finna tacksamheten. För hur ska vi kunna hitta glädjen om vi aldrig känt sorg? 


Livets väg har lärt mig en sak och det är att saker kommer inte lätt, vill du vinna får du kämpa. Livet är nu, inte sen.

Horisonten har inga gränser. (Dettta är min favoritquote of all times).


 


Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Skapa flashcards