mensbloggen

Alla inlägg den 19 februari 2015

Av Mensbloggen - 19 februari 2015 21:46

Vissa känner av sin ägglossning medan andra inte känner av det alls, det är helt individuellt. Inget är mer konstigt eller normalt än det andra. Jag hör till gruppen som känner av sin ägglossning, vilket jag inte ser som något negativt. För min del som inte har en helt regelbunden mens, utan den kommer oftast senare än 'beräknat'. Genom ägglossningen så kan jag veta att okej, om två veckor är det dags för mens. Praktiskt just eftersom den inte är regelbunden som en klocka, och tack vara ägglossningen kan jag då veta när mensen kommer. 


Jag känner av ming ägglosnning genom rikligare, slemmigare och genomsklinligare flytningar. (Med slemmiga menar jag typ som äggvita, tmi? Det är en ganska bra beskrivning av konsistensen). Ibland kan det också vara blodblandade flytningar. Så trosskydd under de dagarna är praktiskt för min del. Men alla känner av det olika som jag sa och vissa känner det inte alls. Så jämför inte med hur jag känner det för vi har olika kroppar. Jag känner väldigt tydligt just när jag har ägglossning, men min personliga åsikt är som sagt att jag upplever det som positivt. Inte bara för att veta när mensen kommer utan det är också praktiskt inför framtiden den dagen man väl ska skaffa barn. Känner du av din ägglossning? Eller inte? Skriv gärna en kommentar om dina erfarenheter kring det hela.

 


Ägglossning, vad är det?

 


Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards