mensbloggen

Alla inlägg den 20 februari 2015

Av Mensbloggen - 20 februari 2015 15:00

Börjar inlägget med en fråga till er: Fick ni hemskickade bindor och en faktabok i årskurs fem typ?

Kan berätta att jag fick det i alla fall, men det var ju ett bra tag sen så vet inte hur det är idag? Berätta gäärna. Det kanske skiljer sig mellan olika komuner också, det vet jag faktiskt inte. 


För alla tjejer där jag bor och när jag gick i femman så fick man en liten förpackning hemskickad i brevlådan med ett par bindor i och så en bok som handlar om puberteten och vad som händer i kroppen. Har faktiskt en historia om det också, som med allt annat... Var hemma hos en kompis den dagen som hon fick det hemskickat i brevlådan (av en slump) så råkade helt enkelt vara med när hon fick det och vi läste och kollade igenom det tillsammans den eftermiddagen... Vi bor på samma gata så visste ju att jag också hade fått det paketet den dagen... MEN nej, inget paket i brevlådan den dagen, inte nästa dag heller... Jag visste ju att det skulle komma, dels för min kompis och dels för att jag visste att min syster också fått det några år tidigare... Men nej, inget paket till mig. Sen en dag av någon anledning så hittade jag paket som var till mig bland mammas mensskydd. Hon hade alltså tagit det och gömt det för hon antgaligen inte tyckte jag var mogen nog. Så om några mammor eller pappor för den delen läser detta, gör inte så. Barnen vet mer än vad man tror och jag som gick och väntatde på paketet hittade det gömt i hemmet istället. Det är inte ett bättre sätt enligt mig även om så kanske var tanken.


Sen en dag, tror jag gick i sjuan då så kom mamma in med det, paketet, i mitt rum och gav det till mig... 2 år senare ungefär. Även om min mamma menade väl då så gick jag och undrade VARFÖR. Kan tillägga att det är inget jag tänker på idag, allt löste sig till slut ändå men det finns ju enklare sätt enligt mig. Och den där boken lusläste jag bokstavligen sen, flera gånger om. Har den kvar någonstans faktiskt tror jag. Ska kolla efter.


Ja, hittade boken eller det var mer utav ett 'häfte' som jag fick då. (bilden nedan). Får man liknande idag?



(Klicka på bilden, för större. På översta till vänster kan man även se vilka prover jag fick. 3 bindor)


Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Skapa flashcards