mensbloggen

Alla inlägg den 23 februari 2015

Av Mensbloggen - 23 februari 2015 10:35

Hej, Det här har inget med mens att göra direkt. Men jag känner mig väldigt nere ibland och undrar om jag är deprimerad? Hur blir man glad och börjar uppskatta livet igen? Min livslust är i botten.


Frågor som denna får mitt hjärta att gå i bitar. Blir ledsen av att läsa sådant här, vill inte att någon ska behöva känna så. Ingen förtjänar det. Frågor som denna gör mig ofta ganska mållös och jag vet aldrig vad jag ska svara. Jag vill bara skriva att allt kommer att lösa sig och att det blir bra. Men det är bara tomma ord, jag vill skriva ord med tyngd som faktiskt kanske kan hjälpa någon, men det är svårt. Det är svårt att skriva ord med tyngd och verkligt innehåll.


Att livslusten är i botten är tufft och man måste ta sig upp från botten mot toppen. Det är jättesvårt, men det går och man måste se till att göra det. Det kommer ta tid, men det är värt all den tiden och kämparglöden. Ingen blir en fighter utan mostånd. Hur svårt livet än må vara just i detta nu, så tror jag ändå på att man måste gå igenom tuffare perioder om man ska kunna uppskatta lycka och alla härliga stunder. Man når inte toppen på berget om man inte börjar klättra från dalen mot toppen. Alla fungerer olika, och därför måste var och en komma på hur man ska göra för att börja må bra igen och hitta optimisten. Men har ändå sammanställt några punkter jag tror är bra för en väg mot toppen av berget, kom bara ihåg att det finns flera vägar upp mot bergstoppen, vissa rakare än andra.


  • Undvik vara ensam eller avskärma dig från vänner, familj. Det leder ofta till många tankar. Så förssök träffa kompisar och var social. Det blir inte bättre av att bara sitt ensam hem.
  • Sluta jämför dig med andra, fokusera på DIG och var den bästa versionen av dig. Att jämföra sig med andra är vanligt, men det tjänar inget till. Det leder oftast bara till att du blir mer tveksam på dig själv. Ingen vinner på det.
  • Rör på dig, när man mår dåligt är det bra att röra på sig, träna. För att när vi tränar så utsöndrar kroppen endorfiner, ett "måbra ämne" i kroppen.
  • Skratta, omge dig med människor som får dig på bra humör. Ingen vill vara kompis med sånna som försöker dra ner en bara för att själv känna sig bättre. Nej, umgås med de som vill ditt bästa. Glädjespridare.

Har ni några andra tips kanske? kommentera.

Personligen tycker jag inte det är konstigt att många mår dåligt psykiskt idagens samhälle, för kolla bara på idealen. De är sjuka rent ut sagt. Sorgligt men sant. Alla måste börja stå upp för sig själv, våga gå med sträckt rygg för sin egen skull. Och ge inte upp! Tiden bär oss vidare mot bättre tider, inte sant. Skoltiden är mer eller mindre tuff för många, jag har också varit där. Men jag lovar er att om ni bara ser till att krigar er igenom den så kommer ni bli starka genom det och era pusselbitar kommer falla på plats. Ni kommer hitta er mening och känna er behövda. Om något så kom föralltid ihåg att ni ÄR ÄLSKADE och har en STOR BETYDELSE. Låt ingen NÅGONSIN säga något annat. Ge aldrig, ovadsett omständigheter, upp.



(Visa att ni håller med, gilla inlägget på hjärtat). PEPP!

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Skapa flashcards