mensbloggen

Alla inlägg den 25 februari 2015

Av Mensbloggen - 25 februari 2015 01:30

De flesta väljer ju att ta bort sitt oönskade hår på kroppen, vissa mer än andra. Jag måste först bara påpeka att tanken med detta inlägg är absolut inte att ni ska känna det som ett måste att raka er, för det måste man inte. Man gör precis som man själv vill och känner sig bekväm med!!

 

Men till de som väljer att raka sig så kan man ändå vara så snäll som möjligt mot huden. Jag har själv ganska känslig hud, som kan reagera. Här är några punkter som är bra att tänka över vid rakning:


  • Ha vassa rakblad på hyveln, är de slöa så är det lätt att skära sig.
  • Raka dig under rinnande vatten, förslagsvis i duschen. Undvik torrakning då huden inte gillar det.
  • Använd raklödder/rakgel i duschen för att minska risken för rakfinnar sen.
  • Återfukta huden efter rakning, min favorit är att smörja in sig med kroppsolja. Men salva fungerar också.

Att raka sig dagligen är heller inte något huden älskar, låt huden hinna läka emellan gångerna. Det mår den bäst av. Nu under vinterhalvåret kan man till och med vara lite orakad i perioder om man inte ska resa eller träffa killen. Huden gillar det och ingen ser det heller, win win. Det mest skonsamma för huden är arr raka medhårs dock brukar allt hår inte följa med då, så oftast brukar det sluta att man rakar mothårs i alla fall. Men fungerar det för dig att raka medhårs så gör det, mycket bättre för huden.


 

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards