mensbloggen

Direktlänk till inlägg 8 mars 2015

INTERNATIONELLA KVINNODAGEN 8 MARS

Av Mensbloggen - 8 mars 2015 00:15

8 MARS 2015 - INTERNATIONELLA KVINNODAGEN 


En dag som definitivt är värd att fira. Det är år 2015 och fortfarande har långt ifrån världens kvinnor fria rättigheter och jämställdhet mellan könen. Jag tycker det är tagiskt att det kvinnliga könet anses vara mindre värt än det manliga bara för att den saknar det manliga könsorganet och detta gäller på majoriteten av världens alla platser mer eller mindre. HALVA JORDENS BEFOLKNING ÄR KVINNOR... Ändå ska det kvnnliga könet ses som nåot negativt i många länder, något mindre värdefullt. I Afghanistan till exempel är (mamman) och pappans mål att föda minst en son, för familjen behöver en son som kan försörja dem i framtiden och en son som kan göra sällskap med mamman och systrarna på stadens gator när pappan inte längre kan det, FÖR ATT kvinnor får inte vistas utan en mans sällskap utanför hemmet. Det är alltså förbjudet för en kvinna att röra sig fritt i staden om hon saknar manligt sällskap. Vissa mödrar som fått många barn men bara döttrar, väljer att klä vissa av sina barn som pojkar så att de ska få frihet och kunna röra sig. Detta är inte oke, men det är så vissa familjers verklighet ser ut.


I Nepal får inte unga tjejer och kvinnor varken arbeta eller gå i skolan under deras menstruationer, de ska hållas avskilda sålänge de blöder. Kvinnorna får flytta ut i små skjul på gården där de sovar så länge de menstruerar.


Unga flickor som giftas bort så fort se får sin mens, de får inte gå i skolan och saknar därför utbildning, deras uppgift är att ta hand om hemmet och tillfresställa mannen (som i många fall kan vara i samma ålder som din pappa). 41% av Afrikas flickor blir bortgifta innan de ens har hunnit fylla 18 år. I kina väljer många att göra abort efter att de tagit reda på könet...om det visar sig vara en flicka. IDAG TYCKER JAG VI TAR DEN HÄR DAGEN PÅ ALLVAR, för det är inte många dagar på året som tillägnas världens kvinnor...



Vilket kön ett foster har ska inte få komma att avgöra dess framtid. Vi har en lång väg kvar till jämställdhet mellan könen och mer frihet och rättigheter åt kvinnorna. Tycker alla ska tänka lite extra på världens tjejer idag. Girl, be proud of yourself.  


(Glöm inte gilla detta inlägg och visa ditt stöd)

 

 



 
 
Ingen bild

anonym

9 mars 2015 22:58

Hej! Skulle va kul om du gjorde en fråga/röstning om man rakar sitt under liv.
Typ såhär:
Rakar du ditt under liv
1: ja
2: håller det i schack
3: nej

Mensbloggen

28 mars 2015 17:43

Fixat & Klart :)

 
Ingen bild

Anonym tjej

12 mars 2015 22:36

Hej, när jag onanerar tar jag en morot och lägger i en liten plastpåse! Kan man göra så? Eller måste man ha kondom på? När jag onanerar och sticker in moroten där tycker inte jag att det ör så skönt? Jag får typ en känsla av att man jätte gärna vill prutta typ eller något? Gör jag fel? Jag vill gärna njuta!!
PS. Vart kan man köpa dildos? Har tröttnat på moroten haha!!:) tacksam för svar

Mensbloggen

12 mars 2015 22:53

Bara plastpåsen är helt ren och tight. Men en kondom brukar vara bättre då det blir mer glid och finns glidmedel på. Utforska och gör bara det som är skönt, finns inga rätt eller fel!!

Dildos kan köpas över internet, teknikmagasinet m.fl :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards