mensbloggen

Direktlänk till inlägg 20 mars 2015

Inskickad Menshistoria

Av Mensbloggen - 20 mars 2015 16:02

    


Stort TACK till dig som ville dela med dig!!! :)



 
 
Ingen bild

Anonym

22 mars 2015 16:24

Kan du göra ett inlägg om bindor med vingar? (Hur man fäster dem och varför de är bättre/sämre osv.)

 
Ingen bild

Tack

23 mars 2015 19:35

Hej det här är inte en fråga men jag vill bara säja tack för att din blogg fins har hjälpt mig så otroligt mycket 😄👍
Jag är den personen som har skrivit om att ha haft mens i en månad och jag kan bara gå in på din blogg och kommentera något och vet att du kommer svara. När jag får svar på frågan så blir jag så lättad oavset vad svaret är .
Tack tack tack för att din blogg och du fins fortsätter med det du gör 😘

Mensbloggen

23 mars 2015 21:54

Tack fina du vad glad jag blir 💖

 
Ingen bild

Tjej 15

24 mars 2015 14:02

Hej!
Jag använder tampong när jag har mens men nu på sistone blöder det igenom, eller typ "läcker" direkt, efter bara typ 1 timme. Jag använder den normala storleken eller mink. Det jag undrar är om jag behöver en större storlek eller om den sitter fel. Jag ver inte riktigt om min mens är riklig eller inte.
Jag har även frågat dig innan om att det gör ont när jag sätter in en tampong, det ju ännu mer ont när jag använde normal än när jag använder mini. Så jag vågar inte riktigt använda en större storlek.

Mensbloggen

24 mars 2015 16:07

Är tampongen full då den läcker? Om ja så sitter den rätt. Tycker det låter som du har ganska riklig mens! Men du kanske kan testa en större tampong eller om du inte vill så ha binda under minitampongen så kan du gå lite längre utan att byta :-)

 
Ingen bild

anonym

24 mars 2015 18:28

Hej!
jag är 13 år och min mens är över en månad sen!!! De skulle vara typ den 4:e gången jag har mens i så fall så jag vet att den kan vara oregelbunden men är typ ändå orolig... jag ör orolig för att min mamma ska tro att jag är gravid typ för när jag behöver bindor frågar jag henne så köper hon. vill inte säga att den är sen heller...
kan man ha någon sjukdom om man inte får sin mens eller tror du bara att den ör oregelbunden?
faktist känns det bra att skriva det här! Det känns som om man typ delar sorgen så behöver man själv inte vara så ledsen!!

Mensbloggen

25 mars 2015 07:52

Det är faktiskt väldigt normalt att det blir så i början, din mens är bara oregelbunden! :-) Inget att oroa sig för.

 
Ingen bild

anonym

24 mars 2015 18:32

Hej!!
Kom precis på världens bästa tips om man tycker det är pinsamt att köpa mensskydd i kassan!! Säkert vet typ alla det här men ändå!
Betala i en gör-det-själv/ snabbkassa!!

 
Ingen bild

Tjej 15

24 mars 2015 19:32

Ja, kanske får testa en större storlek. Jag får dock alltid sjukt ont när jag sätter i tampongen. Antingen i magen eller i slidan, dock oftast magen. Jag vet fortfarande inte vad det beror på och jag sätter nog inte in den så pass långt att den nuddar livmodertappen(?). När jag drar ut tampongen är den full, det är ofta också lite typ "krokig" och jag tror inte heller den är helt uppsvälld. Är det normalt??
Tack för hjälpen (och alla andra gånger du hjälpt mig)
Du är grym
Kram <3

Mensbloggen

25 mars 2015 07:56

Det ska inte göra ont med tampong, så jag tycker du ska ringa umo om detta. Så att du kan känna dig trygg med tampongen, de kan hjälpa dig!! :-) Kram

 
Ingen bild

En av dina läsare

24 mars 2015 19:43

Hej ! Jag har verkligen panik , jag behöver veta om man kan ha brun mens ?? Jag har haft flytningar några månader men nu var det brunt är det mens eller vad ??

Mensbloggen

25 mars 2015 07:56

Ja det kan man, eller det är mer bruna flytningar. Färgen är brun eftersom blodet inte är färskt! :-)

 
Ingen bild

Orolig tjej

24 mars 2015 21:07

Idag fick jag min första mens,(dock väldigt lite och jag märkte inte det först) jag undrar hur länge den kommer vara eftersom att jag ska bada med skolan på torsdag. Är lite orolig. Tack för en superbra blogg :)

Mensbloggen

25 mars 2015 08:00

Den första mensen brukar vara ganska liten, både i mängden och antalet dagar. Så skulle gissa att det går bra att bada ändå på torsdag! Har man bara lite mens eller bruna flytningar kan bada bada lugnt utan mensskydd!! :-) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards