mensbloggen

Alla inlägg den 14 april 2015

Av Mensbloggen - 14 april 2015 16:55

Att sätta in och ta ut en tampong:

Asså jag har läst allt men fattar ändå inte hur man vet vilket hål det är, tacksam för bild! Måste man byta tampong så fort man kommer upp från badet eller kan man vänta ca en timme ( seglar och trillar i vattnet hela tiden) med att byta tampongen? Kan man ha binda när man badar? Kan man ha minitampong i slutet av mensen, första gången man använder tampong?


När det kommer till vart tampongen ska in så är det inte så svårt som man tror faktiskt, för det finns inte så mycket att välja på. Det finns ett ställe, så det kan inte bli fel! Första håler är urinhålet, där kisset kommer. Det kan man inte se direkt och att lyckas få in en tampong där är HELT OMÖJLIGT. Så man kommer inte lyckas ta det hålet kan jag lova. Sen kommer själva slidöpningen där tampongen ska in, den sitter mitt under typ, bakom klitoris. Och längre bak, mycket längre bak  kommer analen och så långt bak känner man är fel! Så det går inte att träffa fel, ett tips är att använda en lite fickspegel i början så ser man vad man gör. Kan låta udda, men hjälper faktiskt!

 

Man måste inte byta tampong så fort man kommer upp ur vattnet, men det beror helt på hur mycket man blöder. Anledningen till varför man säger att man ska byta tampongen efter ett bad  är för att tampongen har ju blivit full... Kanske inte bara av blod, men av vatten också så dess uppsugningsförmåga försämras kraftigt. Har man då riklig mens så finns risken att den läcker om man inte byter. Men ett litet tag klarar de flesta att vänta, vissa klarar längre, andra kortare. Dock ska man såklart inte vänta för länge, för vem vill gå runt med smutsigt vatten i slidan? Men i ditt fall, blöder du inte väldigt mycket så kan du säkert vänta tills efter seglingen.

 

Nej, man kan inte ha binda när man badar. Meningslöst och klistret släpper.

 

Visst kan man ha minitampong i slutet av mensen, även om du är nybörjare på tampong!

 


Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards