mensbloggen

Alla inlägg den 8 juni 2015

Av Mensbloggen - 8 juni 2015 10:43

Man behöver inte skämmas om det skulle råka ske en liten olycka med mensen, jag kan nästan lova att i stort sett alla kvinnor varit med om det någon gång. Jag har, flera gånger. Speciellt i början när mensen var helt ny för en och innan man lärde känna sin egen mens och hur den betedde sig. MEN det är inte hela världen. Man kan inte gömma sig för alla olyckor, det är okej.


JAG har blödit igenom på lakanet ett antal gånger, blödit igenom byxorna i skolan, blödit igenom byxorna i springspåret och så vidare. Kan tillägga att jag lever ännu, jag tog mig igenom de olyckorna och det kommer ni också att göra! Världen kommer inte att gå under för det. Vad jag däremot lärt mig och skrivit tidigare i bloggen är att alltid se till att ha någon binda eller tampong i väskan ifall mensen skulle överaska dig. På så sätt är du alltid förberedd och kan undvika olyckor! 


Om olyckan är framme och du inte har något mensskydd så fråga om någon kompis eller annan i din omgivning har någon binda/tampong att låna dig, annars finns bindor hos skolsyster. Vill du dölja fläckar på byxorna så knyt en kofta runt midjan!


 

Mens · Tips

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Skapa flashcards