mensbloggen

Alla inlägg den 12 juni 2015

Av Mensbloggen - 12 juni 2015 19:21

Att köpa mensskydd är så pinsamt som Du gör det till, kom ihåg det. Så gör det inte pinsamt så kommer ingen annan heller att tycka det. Jag är fullt medveten om att det finns en första gång för ALLT i livet inklusive att gå och köpa egna mensskydd, men det är något man måste ta sig igenom förr eller senare. Så skjut inte på det, gör det! För jag kan lova att du inte kommer springa hem till din mamma som 40 åring för att be henne köpa hem lite tamponger åt dig..


Så även om du kanske tycker det är lite pinsamt nu så kommer du att ta dig igenom det och inte tycka det är så pinsamt längre fram. Desto mer mensskydd du köper desto enklare kommer det att bli. Personligen tyckte jag de första par, tre gångerna var värst men sen släppte det. Man inser att det hör till en kvinnas natur. Så man behvöer verkligen inte oroa sig över att köpa mensskydd på egen hand, mataffärerna säljer det för att det behövs och går åt. Något vi alla kvinnor har gemensammt. 


Det finns ingen anledning att försöka gömma att du har mens, med tiden och när man blir äldre så antar alla att man har det. Så naturligt är det!


 

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards