mensbloggen

Direktlänk till inlägg 15 juni 2015

Ny + Gammal Omröstning

Av Mensbloggen - 15 juni 2015 17:14

Gammal Omröstning:


   



Ny Omröstning:

Har du något sommarjobb denna sommaren? (kommentera gärna vad för typ av jobb, nyfiken)

* Ja

* Nej


 
 
Ingen bild

345017371982837291919

16 juni 2015 00:05

Jag hade tänkt ge ett tips till er med riklig mens som sover med binda. Jag är en sådan person som börjar blöda på eftermiddagen på nästan varje ny mens. Då blöder jag nog normalt. Sen på nästa natt och 2-3 dygn efter blöder jag konstant och det slutar aldrig känns det som. Sen de sista dagarna blör jag knappt. Mitt tips är att när man ska sova och har mycket mens är. Ha stora trosor. Lägg en natt binda valigt. Sen där trosorna börjar bli större där röven ska vara. Lite innan bindan slutar där ska en vanlig binda sitta på tvären. Alltså tvärt emot. Blöder man ännu mer får man lägga en till bredvid ( gör det ibland ) sen lägger man några lager toalettpapper i trosan från där man blöder ungefär

 
Ingen bild

Från mig

16 juni 2015 00:13

Min menshistoria :-)

Jag va 12-13 år. Jag vaknade och gick på toa. Där såg jag en liten liten röd fläck. Jag blev glad eftersom jag hade längtat efter min mens. Men jag var inte riktigt säker på om det var mens så jag bestämde mig för att vänta och se om det kom något mer. Samma dag hade vi idrott och min trosor var helt bruna. Jag trodde det var bruna flytningar. Senare kom det bara mer och mer och mina trosor var nästa helt fyllda av något brunt klibbigt. Jag kom hem och bestämde mig för att sätta i en binda. Jag visste inte riktigt hur jag skulle sätta i den man Tillslut förstod jag hur. Men jag var fortfarande inte säker på vad det va. Jag ville inte säga till mamma för tänk om det inte var mens. Senare skulle jag till ett ställe där man träffade kompisar. Det var jobbigt, blöt och klibbigt i mina trosor. Jag tyckte såklart det var jätte jobbigt. Jag la mig som valigt utan binda elr nått. jag vaknade och såg att det var kvar då sa jag till min mamma att jag hade fått min mens.

 
Ingen bild

anonym

16 juni 2015 13:06

Hej jag ska utomlands snart och det är planerat att min mens ska komma precis den dan vi åker så vad ska jag göra om jag inte använder tamponger men vill endå bada eftersom att vi sellan åker utomlands

Mensbloggen

16 juni 2015 14:45

Hej, om du hinner nu innan ni reser iväg så ring din ungdomsmottagning idag så kan du få recept på ett piller som skjuter upp mensen (Primolut-nor). På så sätt kan du slippa mensen under resan, antingen ringer du själv eller pratar med din mamma och ber henne ringa.

Har du inte så mycket mens eller en mens som inte vara så långt antal dagar så kan du ju ligga i solstolen de första dagarna och bada sen (om du inte vill pröva tampong).

Blöder man väldigt lite så kan man också bada utan något mensskydd! :-)

 
Ingen bild

anonym

16 juni 2015 19:08

Hej undrade bara om dom där pillerna du skrev om (primolut-nor) kostar något om man går till ungdomsmottagningen??

Mensbloggen

16 juni 2015 20:40

Ja lite kostar det! Du får recept på Umo och så får du hämta och betala på Apoteket :-)

 
Ingen bild

Sommarjobb

30 juni 2015 10:37

Jag ska rensa ogräs i sommar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Skapa flashcards