mensbloggen

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2015

Inskickad Historia

Av Mensbloggen - 2 augusti 2015 07:39

 

TACK för att du ville dela med dig!!! :)


 
 
Ingen bild

Anonym tack

4 augusti 2015 22:46

Detta har inget med puberteten att görs men hoppade jag kan få svar i alla fall =)

För ett ganska långt tag sen så träffade jag och min kompis en kille på ett spel som vi snabbt blev vän med. Vi spelade i flera veckor varje dag med honom och det vissade sig att han var kär i mig. Och jag som aldrig haft ett förhållande eller någon som gillat mig (ja bortsätt från min kusin när vi var 6år XD) blev ju glad. Och han hade typ "flörtar" med mig. Så en gång blev det en massa drama, han skrev "do you want to come and give me a hug? ^^) och jag tyckte det var roligt för det lät creepy enligt mig. Han blev jätte sårad för jag skämtade och skrev att det var creepy och i några dar så ville han inte spela med mig alls. Men jag pratade med honom och han berättade att han gillade mig. Så vi spelade i några veckor när han plötsligt inte ville spela längre, så jag frågade honom och han berättade om drama hemma och så.det slutade med att han skrev "uhm.. This is really emberissing, but.. Do you want to go out with me? Not in real life, sadly." (Han bor i Tyskland så det var därför, hoppas jag). Jag blev hur glad som helst och skrev det. Någon dag gick, och han ville inte spela mer för han körde ett annat spel och varje dag förutom helger så var hon hos en cykolog. Så jag tog bort honom som kontakt för det gick lång tid och vi pratade aldrig. Så nu efter väldigt länge så var det en kille på ett spel som var löjlig, han skrev "your so beautiful, be my girlfriend please". Och så vidare, han blev ledsen och var löjligt likt killen som gillade mig och jag och min kompis skämtade om det. Sen skrev hon till honom att jag var ihop med en person som var precis som honom och jag skrev till honom att inte lyssna på henne och vi började prata. Det visar sig att han hade försökt ta sitt liv och annat hemskt. Sen var han tvungen att gå. Så då är min frågan, jag vill verkligen bli vän med honom igen, och för att vara ärlig så är jag småkär i honom och har alltid varit. Men jag är också orolig för honom att han ska försöka ta sitt liv. Några tips på vad jag ska göra så är det bara att skriva :)

Mensbloggen

5 augusti 2015 06:38

Först och främst tror jag inte det är samma kille du pratar med för cyberrymden är gigantisk!!!! Var bara försiktig för det kan låta hur bra som helst men det är så enkelt för andra att bara gömma sig bakom en mask på nätet. SÅ var försiktig och oroa dig inte över någon du inte känner, det är lätt att snacka och svårare att handla! :)

 
Ingen bild

hej

5 augusti 2015 20:51

Hej mensbloggen SNÄLLA kan du hjälpa mig och jag ber dig verkligen SNÄLLA svara..Jag fick min första mens i april 2015 (är 15 år) Och då hade jag jätteriklig mens jag kunde inte ens gå till skolan. När jag hade mensen då så hände något som jag är jätterädd för att det ska hända igen. Det var som att någonting forsade ner i bindan och sedan läckte på byxorna och då SPRANG jag in på toan och då var det en gigantisk blodklump, jag kan inte ens förklara hur stor den var. Det var jätteobehagligt och jag började skaka och gråta för det var så obehagligt. Vad kan det vara? Snälla svara jag vill verkligen få svar. Kram

Mensbloggen

6 augusti 2015 16:01

Det är inget konstigt, klumpar i mensen är ett tecken på riklig mens! Så även om det är obehagligt är det inget farligt. Men prata med din mamma, inte ska du behöva stanna hemma från skolan pga mensen :-)

 
Ingen bild

Anonym tack (igen)

6 augusti 2015 11:10

Ja, jag säger inte ut något personligt, t.ex mitt namn eller Facebook. Jag är säker på att det är samma kille, för jag adade honom på steam (spel företag), alltså har jag kvar honom som kontakt. Men jag är försiktig om vad jag säger :) Jag vill bara inte att han ska må physiskt dåligt, jag är medveten om att chansen att han ljuger, och hittar på allt är iallafall 50%. Men förhoppningsvis så talar han sanning

 
Ingen bild

...

7 augusti 2015 17:20

Hej jag skulle gått min andra mens idag men den har inte kommit, fick den på eftermiddagen sist o trodde den skulle komma samma idag men de gjorde den inte. För allt annat har stämt som när jag skulle ha ägglossning o min fertila period men den har inte kommit(!!!) mammas mens var regelbunden ända från början o ja trodde min med va det, är det nåt fel?

Mensbloggen

8 augusti 2015 04:44

Hej, inget fel för de flesta är inte mensen helt regelbunden den första tiden!! :-)

 
Ingen bild

Anonym

8 augusti 2015 10:04

Hej!
Igår fick jag antagligen min mens, men det kom först en fläck som var lite större än en femkrona, och sen lite mer och så, men nu på natten fick jag ingenting, var det mens jag fick eller vad kan det annars vara eller är det bara att den är lite "konstig" nu i början?
Kram

Mensbloggen

8 augusti 2015 17:01

Det var en början på mensen :-) Kram

 
Ingen bild

J

10 augusti 2015 11:49

Hej! Jag var 12 år när jag skaffade bh, jag hade tänkt berätta just min bh-historia. Jag minns att en av mina bästa kompisar var nog den första som skaffade bh och det var under jullovet i 6an. Därefter började allt fler av mina kompisar skaffa bh. Till slut var det bara jag och två andra utav alla de jag umgicks med som skaffade bh och jag hade hela tiden sagt att jag och mamma hade pratat om det men det hade aldrig blivit av att skaffa det, men det stämde inte. Jag hade inte vågat säga till min mamma att jag ville ha en bh. Det gick veckor, men en dag när jag var påväg till ridningen så samlade jag moder och sa att jag tror jag behöver en bh , för att toppen känns lite för trång. Något i den stilen sa jag, till slut bestämde vi att på lördag skulle vi till Lindex och köpa bh. Jag längtade verkligen till lördagen, till slut åkte vi ner till stan och jag köpte två med bygel, en svart och en vit i storlek 65B. Nu mera förstår jag varken varför jag var så rädd för att säga eller varför jag längtade efter att skaffa det, det är inte så märkvärdigt längre! Kram:)

Mensbloggen

14 augusti 2015 02:01

Tack för att du delade med dig :-) Kram http://mensbloggen.bloggplatsen.se/2015/08/14/11159677-inskickad-historia/

 
Ingen bild

En tjej på 13 år

11 augusti 2015 22:02

Sitter hålet där tampongen ska innan imellan blygdläpparna? Jag har försökt att sätta i en tampong där men det gjorde så fruktansvärt ont, jag har inte fått min mens än, jag ville bara prova men det gick verkligen inte. Är det för att jag inte fått min mens än? Och en sista fråga, om man har sex, ska snoppen in i menshålet?

Mensbloggen

12 augusti 2015 02:25

Yes hålet sitter mellan blygdläpparna i mitten, samma öppning man har vanligt samlag i :) När man har mens är man mer fuktig och "blöt" av mensen så det går lättare och det är inte tänk att ha tampong när man inte har mens :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards