mensbloggen

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2015

Inskickad Historier

Av Mensbloggen - 9 oktober 2015 07:36

Hej på er, det var inte igår :) Skulle ljuga om jag sa att jag inte haft fullt upp men om det hjälper har jag dåligt samvete över det!! Här kommer i alla fall tre menshistorier som trillat in under tiden! Och vad kul att ni fortfarande läser, betyder guld


      

 
 
Ingen bild

Muppen

11 oktober 2015 22:32

Hej Muppen här igen! Jag undrar bara en sak :)
Jag läste på en annan mensblogg om att ifall man till exempel duschar så undviker mensen att komma. Är det sant?

Mensbloggen

13 oktober 2015 07:27

Nej mensen kommer, men man ser den inte på samma sätt eftersom den blandas ut med vattnet. Men bara att testa själv och se i duschen hemma :)

 
Ingen bild

Anonym

12 oktober 2015 22:43

Kort fråga, är det vanligt att man får kraftigare flytningar innan första mensen?:)

Mensbloggen

13 oktober 2015 07:23

Nej behöver inte vara så :)

 
Ingen bild

Anonym

17 oktober 2015 01:36

Jag brukar få (ibland) jätttttte ont i magen när nere som om någon stiker knivar i magen i typ 10-15 sekunder. Och ibland lite små ont där nere i några minuter (ibland) är det tecken på mens? Isåfall så hur lång tid tar det innan den kommer?

Mensbloggen

19 oktober 2015 02:18

Kan vara :) Kan tyvärr inte svara på när, det är omöjligt!

 
Anonym

Anonym

17 oktober 2015 09:21

Jag brukar få suppppper ont där nere i typ 10-15 sekunder, det känns som om någon stiker knivar i magen ibland.

Och ibland får jag lite ont där nere i typ 5-10-20 minuter.

Är det teken på att mensen kommer att komma snart?

http://Bloggplatsen

Mensbloggen

19 oktober 2015 02:17

Kan vara :-)

 
Ingen bild

ÄLSKARDINBLOGG

18 oktober 2015 22:27

Hej! Jag ääääälskar din blogg och när kommer du uppdatera? På helgerna vill man ha något att läsa snälla gör inlägg! ÄLSKAR DIN BLOGG❤️

Mensbloggen

19 oktober 2015 02:05

TACK vad snällt sagt :) Ska göra mitt bästa att skriva något

 
Ingen bild

Julia

19 oktober 2015 21:53

Hej hej! Jag har en fråga. Jag har läst din menskippinlägg men jag undrar över en sak då. Om man har menskoppen och den nästan är fylld och man ska typ sätta sig eller göra en kullebytta, kan inte då menskoppen typ släppa slidväggarna
eller är det starkt vakum som håller menskoppen på plats?

PS ääääälskar din blogg! Läser anmäla och nya inlägg alltid!!! Sluta inte med det du gör❤️

Mensbloggen

23 oktober 2015 08:26

Exakt det är vakuum som håller den på plats!! Så den sitter kvar tills du tar ut den. När man tar ut den måste man ju även släppa på vakuumet så då är det enklast att trycka in ena sidan på menskoppen med fingret och sen kan man ta ut den! :-)

 
Ingen bild

Anonym

19 oktober 2015 21:54

Hejsan! Det finns olika dofter på binder så att mensen inte ska lukt har jag hört. Men finns det på tamponger också?

Mensbloggen

23 oktober 2015 08:21

Inte vad jag vet, tror inte det. :-)

 
Ingen bild

Amanda

20 oktober 2015 10:34

Hej! Är det normalt att må jätteilla dagar innan mens?

Mensbloggen

23 oktober 2015 08:22

Ja, vissa kan göra det :-)

 
Ingen bild

Jmec

21 oktober 2015 22:29

Hej
Jag har nu 4 månader i rad haft jätteont i den nedre delan av magen med ganska exakt en månads mellanrum och nu senaste gången var mina flytningar lite ljusbruna. Jag är 13 år men min mamma var 15/16 år när hon fick sin mens. Kan det vara mensen som är på väg även fast det är några års skillnad?

Mensbloggen

23 oktober 2015 08:16

Låter som mensen är på gång tjejen, och du har ju faktiskt hälften av dina gener från din pappa så visst kan det skilja i ålder! :-)

 
Ingen bild

Anonym

24 oktober 2015 07:34

Jag är jätteorolig att jag ska ha glömt att jag har tampongen inne och fortsatt leva utan. Jag vet inte om det är en tampong i mig i denna stund. Är rädd att jag ska ha glömt av det och bara fortsatt som vanligt när mensen ändå böjar ta slut. Vad ska jag göra? Skulle inte den ha den Ha kommit ut (om den ens är där) med tiden när man är på toa och "trycker" för att få ut andra saker?? Snälla hjälp fort

Mensbloggen

24 oktober 2015 08:24

Bara att känna efter om du har en tampong med fingret :-)

 
Anonym

Anonym

28 oktober 2015 19:19

Hej, först och främst så vill jag bara säga att jag älskar din blogg. Jag är 14 år gammal och har inte fått min mens. Jag vet att det finns folk som inte får mens förrän dom är 16-17 år gammal men jag vill så gärna få den. Och då har jag en fråga till dig. Hade du hår under armarna när du fick din mens? jag har inte hår under armarna bara några fjun. Är det vanligt att få mens även fast man inte har mycket hår under armarna? Tacksam för svar❤️

http://mobil.mensbloggen.bloggplatsen.se

Mensbloggen

31 oktober 2015 22:29

Tror jag hade hår under armarna när jag fick mens, men minns inte riktigt. Dock är alla olika och det är INGET "krav" man måste uppfylla för att få mensen. Jag var 14 när jag fick mens, så inget konstigt alls att din inte kommit än heller!! Den kommer :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards