mensbloggen

Alla inlägg den 21 november 2015

Av Mensbloggen - 21 november 2015 11:31

Här kommer två frågor från veckan:


Hej, jag undrar om man kan ha menskopp till sina flytningar, har nämligen väldiga problem med att jag har så mycket flytningar?

Ja, faktiskt så kan man det (till skillnad från tampong som man INTE ska ha till bara flytningar). Detta beror på att menskoppen är tillverkad av silikon (och inte bomull) så den suger INTE upp någon vätska utan samlar bara upp den i koppen. Så det torkar inte ut slidan oavsett om man har mens eller inte. Däremot tror jag man ska tänka på att vila underlivet också och inte gå runt med det heeela tiden, så förslagsvis den tiden av månaden man har som mest flytningar om man verkligen vill ha det. Var också noga med att rengöra menskoppen och koka den regelbundet så du tar död på alla bakterier.


Hej jag är 14 och har inte fått mens. Mamma fick sin mens när hon gick i 8:an-9:an. Jag har nu haft bruna flytningar fyra dagar i rad och jag undrar vad det är?

Detta är ett väldigt typiskt sätt som mensen börjar på och är väldigt vanligt! Så prata med din mamma och förbered dig med menskydd så har du inget att oroa dig över1!


Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards