mensbloggen

Direktlänk till inlägg 7 december 2015

Naturligt.

Av Mensbloggen - 7 december 2015 10:00

 


Tycker detta är värt att ummärksamma! Jag har skrivit om det så mycket förr, men det är 2015 och dags att sluta upp med att gömma mensen hela tiden och prata om den som något negativt. Det är trots allt en del av varje kvinnas liv på denna jord, närmare häften av befolkningen har mens, har haft eller kommer få. Naturligare än så blir det inte. Vare sig vi vill eller inte så har vi mensen vid vår sida och det finns inte så mycket vi kan göra åt det. Våra kroppar fungerar och mår bra!

 
 
Ingen bild

Muppen

8 december 2015 22:15

Helt sant! Bra gjort av Kissie och super bra att du la ut detta! Du som är emot detta, du skulle inte finnas om mens inte fanns! Uppskatta oss kvinnor mer! Vi valde inte att få mens, det blev bara så! Om en kille skulle testa att leva med kvinnokropp skulle han klaga jämt! Inte nog med att vi har mens, föder barn, PMS, mensvärk och sånt, alla har krav att man ska "ha" den "perfekta kroppen" och "perfekta utseendet" och ha flytningar all the life, utan vi får också kritik för att vissa vill få detta normalt och naturligt! Det är alltid männen som är mer värda, tros vara starkare och bättre! Men seriöst! Vi kvinnor gör det mesta! Har du testat på att föda på riktigt och bära en unge i magen i 9 månader? Plus att man spyr mycket och får värkar? Plus att man har mens mer än halva livet? Kvinnor är helt klart starkare ! Vi har stått ut så länge med att vi anses vara mindre värda! Vi är klart starkare än det andra könet! Ni som inte vill inse detta, det är ert val!

Förlåt ifall detta blev långt och väldigt känslosamt, men det är dags för att kvinnor ska står upp för deras rätt om deras kropp! Jag är en helt vanlig tjej på 13 år och jag har intr haft mens länge, jag har inte födit barn, men jag kommer göra det någon gång!

Bästa bloggen❤️ mitt namn är inte Muppen, men på denna blogg kommer jag alltid heta Muppen :)

 
thatprincess

thatprincess

9 december 2015 15:49

Att få mens är som att få paket på julafton. Man vet att man har en kropp som fungerar och man kan känna glädjen i att slippa ovissheten om det växer en bulle i ugnen eller inte..

http://thatprincess.bloggplatsen.se

Mensbloggen

11 december 2015 19:00

Så bra skrivet!!! Kan inget annat än att hålla med http://mensbloggen.bloggplatsen.se/2015/12/11/11231825-ni-ar-sa-kloka/

 
Ingen bild

Rädd tjej

9 december 2015 19:05

Jag har ett problem... Visar all tecken på graviditet men har inte haft sex eller något liknande!!!!!!
Lite konstant illamående
Trött
Min men är snart en vecka sen
Idag komm det tunna flytningar nästan som vatten ..
VAD SKA JAG GÖRA?????

Mensbloggen

10 december 2015 06:11

Har du inte haft sex så är du INTE gravid, så du behöver inte oroa dig!! :-)

 
Ingen bild

A

16 december 2015 21:52

Jag har alltid riklig mens som varar i mer en vecka och ibland kommer den även 2 gånger i månaden, jag börjar bli väldigt trött på det eftersom att det påverkar vardagen men även eftersom att jag blir väldigt trött av det. Finns det något jag kan göra åt detta?

Mensbloggen

17 december 2015 05:20

Tycker du ska kontakta umo för hjälp, så ska du inte behöva ha det!! :-)

 
Ingen bild

11 år tjej

26 december 2015 23:39

Jag vet inte om det e flytningar jag har det e geg och mina bröst har börjat växa har hår på snippan har haft geget typ i ett år hur länge har man flytningar innan mensen och PS jag vill ha mens snälla svara

Mensbloggen

29 december 2015 08:10

Låter som flytningar!! Alla är olika så kan tyvärr inte svara på det :)

 
Anonym

Anonym

26 februari 2016 06:45

Hej, har klädsim idag med klassen och börjat få lite mens, kan jag va med ändå? Vill inte missa de och har inte tillgång till tampong

http://Melankolien

Mensbloggen

8 mars 2016 06:29

Blöder du inte så mycket kan du vara med ändå och bada utan mensskydd, men blöder du mer och inte vill använda tampong så bör du nog hoppa badet tills nästa gång. Bertta bara för läraren, den kommer förstå :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards