mensbloggen

Direktlänk till inlägg 11 december 2015

Ni är så Kloka

Av Mensbloggen - 11 december 2015 18:53

Alltså WOW, ni är ju så Kloka! Här kommer ett inlägg som ni läsare står helt och hållet för :) Blir ju nästan lite stolt när jag får läsa alla era kloka kommentarer. Blir så himla glad över allt ni delar med er av och älskar att läsa det!!!


Vill ni även läsa ett jättebra inlägg om en tjej som skriver om sin upplevelse med menskoppen + bilder så tycker jag ni ska gå in och läsa HÄÄÄÄÄR


       

 
 
Ingen bild

Wilma

14 december 2015 22:31

Hej, jag läste i ett annat inlägg att du skulle ha schema, måndag ett inlägg och på feddag 2 viktiga frågor, men det kommer nästan aldrig i tid om man säger så? Har du inte schema saken kvar längre? Jag tyckte den var bra för då visste man när det skulle komma något :(

Mensbloggen

15 december 2015 23:42

Jag försöker ha mitt schema, gör mitt bästa :/ men månd + fred är planen

 
Ingen bild

Leyla

14 december 2015 22:47

Hej !! Jag har ett stort problem! Min familj och jag är muslim och därför tar vi inte upp personliga saker i familjen och pratar om det. Till exempel pratar inte min mamma om mens och flytningar och allt det dära med mig som andra föräldrar gör, utan hon är mer öppen för sånt för min storasyrra som är 17 (jag är 13) för att hon är äldre och ibland kanske hon får problem med bindor och då säger hon fet bara till henne utan problem och mamma köper, inga problem med det.
Men jag kan däremot inte vara lika öppen eftersom hon ser mig fortfarande som ung, alltså då menar jag att hon inte pratar med mig on till exempel bh och sånt, det är ju inte så konstigt eftersom jag inte använder det. När jag säger att hon inte pratar med mig om det menar jag till exempel ifall hon skulle säga : du leyla bh är billigt ska jag köpa till dig? Det är ett exempel på vad jag menar med att hon pratar med min syrra om sånt.
Jag vill använda bh eftersom jag känner själv att jag behöver men vågar inte på grund av att jag tror hon kommer se mig som ung och säga nej. Jag skulle lätt fylla en a kupa. Det gör ont när jag springer, joggar eller när jag går ner för en trappa. Jag använder inte äns en topp! Det ända jag använder lite är en badbikni som ser ut som en topp. Den använder jag i "smyg" när jag har dans och idrott i skolan för annars skulle det göra ont att dansa. Den bad toppen gömmer jag just nu och jag funderar på att köpa en bh och gömma den säkert! Om du tänker nu men bara berätta till din mamma om hur det ligger till så kommer det aldrig att funka. Jag har bevis på detta:
När min stirra syrra röjde bh för stöd hade hon a kupa. Hennes kompis mamma kände vår mamma så hon prata med vår mamma att hon köpt en bh till min syrra, och så. Men min mamma sa aldrig något till min stora syrra (som då var 13) så min syrra sa mamma kan jag få använda det din kompis köpte till mig och min mamma sa bara ja. Sen när min syrra la sin bh i tvätten och mamma skulle vika tvätten efter att det tvättats såg pappa den lilla a kupa bh-n och fråga vems det var och mamma sa att det var min syrras och då sa pappa säg till henne att hon inte får använda. Hon fick inte använda tills åttan då hon fick använda sport top. Sen i nian köpte mamma en bh till henne.
Jag tyckte detta var sjukt elakt och orkar inte dra en diskussion med henne men jag tänker köpa bh i smyg.
Men har du några tips??? Sorry för lååång fråga

Mensbloggen

15 december 2015 23:40

Den första tanken som dök upp i mitt huvud, kan du prata med din syster om detta så kanske hon kan hjälpa dig?? Det är nog vad jag skulle gjort :) Eller köpa en själv med någon kompis!! :-)

 
Ingen bild

Julia

17 december 2015 23:47

Hej, ifall tampong bandet går av och man inte kan få ut tampongen eller få ut en menskopp, vad gör man då?kommer slidan ta ut den eller får man gå till ungdomsmottagningen? Är det farligt att ha tampongen eller menskoppen länge i slidan? Bra blogg!

Mensbloggen

19 december 2015 08:31

Först och främst så ska du veta att det är inte vanligt alls!! Aldrig träffat någon som det blivit så för, dock finns det ju fall man läst om när snöret gått av. Och då får man försöka nå tampongen med fingrarna eller krysta ut den. Försöker man men inget går så måste man gå till umo eller gyn.mottagningen för ut måste tampongen oavsett. Man ska inte ha tampongen inne i mer än 8h.

Menskoppen kan man ha lite längre, men man bör tömma den åtminstone 1 ggr/dag. Den har ju heller inget snöre som kan gå av, utan den sitter precis innanför slidmynningen så den når man!! :-)

 
Ingen bild

frågande tjej

18 december 2015 08:31

kan man må illa innnan man får in mens för jag mådde illa en vecka innan jag fickmin den hr månaden ?

Mensbloggen

19 december 2015 08:28

Ja vissa kan må illa innan mensen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards