mensbloggen

Alla inlägg under januari 2016

Av Mensbloggen - 5 januari 2016 06:13

Föörlåt alltså, men uppdateringen här är ju katastrof. Haar verkligen så dåligt samvete över det. Försöker svara era frågor så fort jag kan i alla fall, ibland tar det dock lite tid MEN nu är jag i fas på den biten i alla fall. Tror jag ska ha svarat alla nu.


Jag vet vad jag vill skriva i detta inlägg, men vet inte riktigt hur eller var jag ska börja. Men jag vet att det är så sjukt många som mår dåligt på ett eller annat sätt, jag har också varit där. Hade även en nära vän som tog livet av sig för några månader sen OCH det är bevis på att människor inte mår bra i samhället. Ett tag mådde jag verkligen skit och var bara hemma i princip och var så stressad i skolan sista åren i gymnasiet. Mycket var kaos bara. Direkt efter studenten så tog jag mina väskor ut i vida världen, utan att känna en enda kotte. Tror det är det viktigaste och bästa beslutet jag gjort i hela mitt liv. Jag har bott i USA nu i ett halvår och jag har, handen på hjärtat, ALDRIG varit gladare, lyckligare eller mått bättre. Att verkligen få klara sig helt själv och bygga upp ett helt nytt liv från början är svårt, tufft men underbart. Jag gör nya saker konstant och jag har lärt känna mig själv enda in i själen. Jag vet vem jag är och jag känner mig som gladaste tjejen på planeten. Vad jag vill säga är att om ni mår dåligt just nu så kommer det att vända, livet är en bergochdalbana och det blir vad man gör det till. Jag vill också säga att om ni någonsin får chansen att resa så här på egen hand eller liknande så TA CHANSEN. Man växer oerhört som person och tror det är så nyttigt. Man får distans till landet lagom och man blir så mycket mer tacksam för vad man har hemma. Att resa efter studenten eller jobba som jag gör här tror jag är bra, det är läskigt och man har tuffa dagar men jag har haft mina livs bästa dagar här också. Jag älskar livet och skulle inte för en sekund tacka nej till det, likaså önskar jag ni känner också!! Har ni några frågor om det så svarar jag mer än gärna. Men fortsätt med mensfrågorna också såklart :) Och kom ihåg även om jag är glad nu så vet jag hur det är att gå igenom livets tuffa delar, jag har vairt där.


Ps. För att snabbare få svar på frågor, ställ de i frågerutan och inte som kommentar. Och vill ni följa mitt äventyr så maila om instagram eller personlig blogg! Vi hörs snart, ska försöka blogga mer


 

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards