mensbloggen

Direktlänk till inlägg 10 mars 2016

ÄLSKA Mensen

Av Mensbloggen - 10 mars 2016 05:51

När jag först fick min mens så hatade jag den mer än något andra och önskade så att jag skulle slippa den MEN ju äldre jag blir desto mer älskar jag mensen. Ärligt talat jag räknar inte ner dagarna tills den kommer utan tänker mer jahapp d var det dags igen. Här kommer anledningar till att ÄLSKA MENSEN


  • Du är ite gravid. Ja försöker du att bli gravid är det väl inte det roligaste att se mensen komma, men om man har sex och inte vill bli gravid ännu, så kan mensen vara en lättnad när den kommer, FÖR du är ju inte gravid. Men kom ihåg att skydda er ändå när ni har sex.

  • Börja prenumerara på gratis tampongprenumerationer som kommer en gång i månaden, det är ju inget man gör om man inte har mens.

  • Om du inte känner för att gå på festen eller hänga med kompisarna den dagen så har du med mensen en anledning att stanna hemma och mysa framför en film istället.

  • Du är hälsosam och din kropp mår bra och fungerar. Det måste ju nästan vara den bästa anledningen?? Se det som att din kroppar tackar dig för att du tar hand om den. Mensen är ett tecken på en frisk kropp som mår bra.

  • Du kommer ha prislösa historier att berätta och ohhja det har verkligen jag. Allt från första mensen historia till olyckor till första tampongen historia osv.. Det är inte kul i stunden MEN när man kollar tilbaks så har man allt roliga historier att dela med sig av. Jag har.

  • Inget dåligt samvete över att äta go´saker, ät hur mycket du vill!

  • Prövar din styrka. För vem kan stå ut med smärta osom känns som slag i magen och känslan efter en vecka med mensen är oslagbar.

  • GIRLPOWER. Hallå, detta kan vara den bästa också, mensen har vi alla gemensamt. Tjejer: 1 Killar: 0 på denna punkten.

 
 
Ingen bild

Malin

11 mars 2016 20:02

Jag är 12 (snart 13) och båda mina bästa kompisar har fått mens och pratar ganska öppet om det, min ens kompis ida säger att jag inte ska längta efter den men jag VIIIILLL!!!!
Jag har lite könshår och hår i armhålorna, mina bröst är inte så stora men jag tror de har vext lite.
Jag har Några frågor!!!!

1. Är jag i puberteten

2. Har jag flytningar för att när jag kollar i trosan är det typ som torkat vitt klet och ibland lite slemmigt, det är inte så mycket, är det flytningar?

3. Jag vill nog inte anvenda binda utan hellre tampong men vilket är bästa att börja med

Mensbloggen

12 mars 2016 19:20

1. Jadå du är i puberteten!!
2. Låter som flytningar.
3. Enklast är att börja med binda, men man gör precis som man vill!! :-)

 
Ingen bild

Nbs

23 mars 2016 16:29

Jag skulle få min mens för 2 veckor sen. Varför har jag inte fått den vad beror det på?

Mensbloggen

27 mars 2016 03:09

Den kanske är oregelbunden bara :) Eller finns risken att du är gravid?

 
Ingen bild

Nikki

26 mars 2016 20:19

Hej. Jag har fått min första mens ungefär vid nyår (2016) och jag har haft det då 2 gånger och det har varit gämna mellanrum. Men nu så denna månaden så fick jag helt plötsligt inte den, har väntat hela månaden med den kommer inte!!! Jag har flytningar men mensen var är den?? Jag har inte haft sex i hela mitt liv. (15år) vad är det som händer? Tacksam för svar!!

Mensbloggen

27 mars 2016 03:06

Din mens är bara oregelbunden, inget konstigt med det!! :-) Helt normalt och jättevanligt faktiskt

 
Ingen bild

Anonym

2 april 2016 15:12

Hej! Jag fick min första mens för ca 5 veckor sedan. Idag fick jag min andra mens. Jag är liite orolig för mensen hamnar liksom inte i bindan utan typ "sitter fast" vid de yttre blygdläpparna. Jag har ingen värk och blöder ganska lite. Är det farligt?

 
Ingen bild

lovisa

2 april 2016 22:57

Vart kan man få "gratis tampong prenumeration" någonstans? vad heter hemsidan?

 
Ingen bild

Emma

3 april 2016 10:08

Hejsan ! Jag undrar en sak, jag vill använda menskopp framöver , men undrar några saker kring det:
1: kan den åka uppåt? Har hört att den gjort det, isåfall, hur får ja ut koppen då? Ungdomsmottagning?

2:hur långt in ska den sitta, och kan den ramla ut, alltså att själva vakumet släpper? För ifall det kan hända så får man all mens på sig, och finns det ett sätt så det finns mindre risk att den ramlar ner?

3: måste man beställa menskopp på nätet eller kan man köpa det i affär, till exempel apotek?

4: kan man sova med menskopp? Eller kan den falla av eller åka uppåt då den fastnar?

Älskar din blogg!!!!

 
Ingen bild

Jag:D

17 april 2016 21:11

Hej! Du har alltid hjälpt mig med tidigare problem så du kan säkert hjälpa mig nu också :)

Jag är 15- fyller 16 detta året. Jag fick min mens när jag var 12 och har alltid användt bindor. Jag har hört att tampong är mycket bättre än binda från flera personer och jag skulle vilja testa det. Så vad behöver jag veta?
Bör jag ha mens när jag testar eller kan man testa i alal fall?
Om jag förstår rätt så finns det olika storlekar, vilken bör man börja med?
Helt enkelt vad man ska tänka på.


Tack i förhand:)

Mensbloggen

22 april 2016 01:11

Binda eller tampong är en smaksak vad man gillar, men testa och se vad du föredrar!! Enklast är att börja med minsta storleken moni i gul ask och bara följa instruktionspappret som medföljer. Testa när du har mens!! :-)

 
Ingen bild

Purple

21 april 2016 16:26

Hej jag tänkte prova på tampong eftersom jag har hört att det är bra.

Har bara normal hemma, tror du man kan testa med det i alla fall?

Kram :)

Mensbloggen

22 april 2016 01:06

Jadå testa normal!! :-)

 
Ingen bild

fundersam tjej

23 april 2016 23:20

Hej,
Detta har egentligen inte så mycket att göra med inlägget men jag har en fråga.
Jag är en tjej på 16 år och har nu haft mens i cirka ett år. Jag blöder ganska lite och fast jag använder den minsta tampongen så blir den aldrig helt "full" (eller hur man ska säga) fast jag har i den i 8 timmar. Gör det någonting? Eller borde jag hellre använda binda eller trosskydd? Jag skulle hällst använda tampong eftersom jag använder strings och det är lättast så.

Hälsningar från en fundersam tjej :)

Mensbloggen

21 maj 2016 09:39

Om du inte har några besvär av det så ha tampong du :-)

 
Ingen bild

Tjej

26 april 2016 20:22

Hej!! Min mens slutade i början av april! Och för någon vecka sen så började min flytningar bli bruna, ibland kommer det som hinnor också. Det luktar inte illa eller något sånt och jag är oskuld så är nog inte risk för någon könssjukdom. Men jag är ändå orolig, kan det vara något allvarligt eller kan man ha så?

Mensbloggen

21 maj 2016 09:16

Har du inte haft sex så gissar jag på att anledningen bara är lite oregelbunden mens, inget konstigt eller något du behöver oroa dig över :-)

 
Ingen bild

anonym tjej

3 januari 2017 14:49

Detta har inget med inlägget att göra

Jag sovde över min kompis och idag när jag vakna hade mensen läckt igenom de är en stor fläck på maddrassen där jag sov och mina underkläder är ner blodade vet inte vad jag ska göra jag kan berätta för min kompis hon förstår men går jag utan underkläder läcker väl mensen i byxorna?? Jag åker hem om nån timme de tar mig minst 20 min hem och vill som sagt inte att de ska läcka igenom vad ska jag göra??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards