mensbloggen

Alla inlägg under januari 2017

Av Mensbloggen - 25 januari 2017 19:36

Hej, här kommer 2 inskickad historier som två läsare har delat med sig av! Tack till er :)


Menshistoria från läsare

Hej tänkte dela med min första mens historia då jag inte tycker jag har sett liknande här innan. Så here we go
Det var den 25 december och eftersom det blev så mycket mat över från julafton så samlades några av oss och åt av julmaten, i alla fall när jag sen skulle åka hem den 25 så behövde jag värkligen gå och kissa och vi skulle åka när som helst så jag behövde skynda mig... På toan så drog jag ner byxorna och såg rött, mörkt rött, blod som inte var mer än en 5 krona utan som man kissat på sig och jag visste DIREKT att det var mens och jag hade ingen tid att tänka så jag satte papper i trosan, gick till mina föräldras badrum och tog en binda men sen tänkte jag... äsch behöver inte den och tog ett troskydd och sen åkte vi iväg och när jag satt i bilen så DÅ tänkte jag..Vänta? är det verkligen mens, å nej tänk om det är något annat? Aja så stack vi hem till min faster som jag skulle sova över hos och är skitorolig för hon hade bara 3 bindor (trodde jag) och 6 troskydd (trodde jag) och tamponger så jag tänkte MÅSTE JAG ANDVÄNDA TAMPONGER FÖRSTA GÅNGEN?! men sen när hon städade såg jag var hon hade sin gömställe >:) och jag sa dagen efter till min mamma (sms) att jag hade fått det, men fick PANIK över att jag hade sagt det, stängde av min mobil, och försökte inte tänka på det men var så orolig och fick panik och allt... Sen dagen efter så min faster bara "*namn* har du blött näsblod?" och jag kom verkligen inte på nåt så jag bara "nej nej fick bara min mens" och sen blev det lite stelt och ja... Så mot alla andra när jag skulle säga det så fick jag PANIK och fick PANIKATTACK haha en lång story men jaja



Bh-historia från läsare

Hejsan, ville skicka in min första bh-historia! :) det började med att mina allra närmaste kompisar skaffade bh, jag går i sjuan så det är inte så värst tidigt. För några månader ville jag jättegärna ha bh men vågade aldrig fråga mamma så jag struntade i det. Har varit inne på Lindex en gång och provat, men det var i sexan och då fyllde jag inte ut någon kupa än. I alla fall, jag och mamma skulle shoppa kläder på nätet, då sa jag att jag behövde mer underkläder. Så mamma visade några trosor och frågade sedan om jag menade en topp eller en bh-topp. Då sa jag bh-topp och vi hittade en på en hemsida och beställde den! Den var dock inte i någon riktig kupa utan i "barnstorlekar" (152). Men jag ville fortfarande ha en riktig bh, inte en i barnstorlek. Funderade länge på hur jag skulle ta upp det igen, men så var jag ensam på stan. Så jag gick in på Lindex, det var lite pinsamt först men sedan gick det över. Där provade jag 3 st bh-ar och smsade mamma i omklädningsrummet och frågade. Hon sa att jag fick köpa dem så det gjorde jag. Det var min bh-historia & jag är stolt att jag vågade ta tag i det själv! :)

 

 

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards