mensbloggen

Alla inlägg under februari 2017

Av Mensbloggen - 2 februari 2017 14:35

Hej på er, kom och tänka på en tanke som jag tänkte dela med mig av. Jag minns som om det var igår när jag fick min första mens och hur jobbigt det var och hur mycket jag hatade min kropp för det då. Hatade mensen, planerade mitt liv efter mensen. Dock blev det ju sjukt svårt när min mens var så oregelbunden. Så istället planerade jag inte alls, eller så lite som möjligt. Utifall att mensen skulle komma just då... Jag hoppas ingen tänker så, för mensen är ett BRA tecken. Den visar att din kropp är frisk och fungerar precis som den ska. Planera era liv och låt inte mensen hindra er från era planer, som jag gjorde. Idag så kan jag verkligen ha mens i alla situationer, det är lugnt. Jag låter den inte påverka mitt liv. Jag brukar inte ha så bra koll på när mensen kommer för det spelar ingen roll, brukar gå in i min mensapp är det gått cirkus en månad och se när den borde komma ungefär. Annars så tänker jag inte på det. Märker när mensvärken kommer att mensen är på ingång.


Min mens har en tendens att pricka in den sämsta möjliga tidpunkten, men har lärt mig leva med det. Skulle resa till en ö mitt ute i Stilla havet, mensen komemr samma morgon som jag ska flyga. Har mens alla dagar veckan där förutom de två sista dagarna... Aja, bara att gilla läget, jag var med och badade, snorklade, hoppade från klippor i alla fall - för jag låter inte mensen stoppa mig. Eller som veckan jag skulle åka till min kille (vi bor i olika städer) och mensen kommer samma dag jag åker... Blev lite jobbigt, men inget jag kan kontrollera dirkekt. Så vad jag vill säga är att livet fortsätter så ta inte en paus från livet bara för att ni har mens då. 

 

 

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards