mensbloggen

Alla inlägg den 3 april 2017

Av Mensbloggen - 3 april 2017 18:57

Får ofta mycket frågor kring hur man vet att ens mens är på gång för denna månad och liknande. För man behöver inte gå med binda hela månaden i förebyggande syfte. Man mräker när mensen är på g. Dock finns inget rätt elelr fel och alla känner av det på olika sätt och jag kan bara svara för hur min kropp fungerar. I början vet man ju inte riktigt, men ju fler mensar man har desto mer lär man känna sin kropp och hur den fungerar.


Nu ätar jag ju p-piller så vet ju på dagen när min mens kommer, men när jag inte åt p-piller så visste jag ganska bra när det var dags!! Oftast var det mensvärken som avslöjade det, brukar få mensvärk dagen innan eller samma morgon. Och efter flera år med mens så vet jag skillnad på mensvärk och magvärk, så känner igen mensvärken på en gång. Det är det säkraste signet som jag känner av. Brukar också känna av ett större sötsug veckan innan. Men mensvärken är det jag känner av mest!


Hur känner ni att eran mens är på gång? 


Bildresultat för mens

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards