mensbloggen

Alla inlägg under juli 2017

Av Mensbloggen - 26 juli 2017 13:38

Hej tjejer, det här med att testa sig för könssjukdomar efter oskyddat sex borde alla ta för vana anser jag. Både för din egen men också för andras skull. Visst är inte det roligaste att göra, men ta ansvaret och gör det. Har man ansvaret att ligga utan kondom så får man också ta ansvaret att testa sig. Det är faktiskt inte så farligt, man kan till och med beställa hem gratis test från vårdguiden eller gå till ungdomsmottagningen och testa sig där eller en barnmorska/gynekolog. Man får en topsliknande pinne som man stoppar in i slidan lite och drar runt mot slidans väggar försiktigt. Sen stoppar man tops-pinnen i ett rör och lämnar på "analys" så får man svar efter ca en vecka på sms (om man går till umo). Man brukar få gå in på toan och göra detta själv :) Svårare är det inte och alla borde göra detta på vana som sagt.   

Bildresultat för klamydiatest

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards