mensbloggen

Alla inlägg den 17 oktober 2017

Av Mensbloggen - 17 oktober 2017 21:38

#MeToo

Ni har säkert sett detta runt om på nätet när kvinnor delar att de upplevt sexuellt ofredande. Jag tycker det är skrämmande att se hur många av mina bekanta som har delat denna. Och jag är säker på att det även finns ett mörkertal som inte delar denna. 


Jag hade inte tänkt dela detta MEN sanningen är att jag också har upplevt detta, även om det egentligen inte är speciellt grovt. MEN det räknas. Ingen har rätt att ta på dig utan ditt medgivande. Jag har upplevt det massor av gånger ute på krogen, man står på dansgolvet och dansar med sina kompisar när man känner en hand bakom en på rumpan. Inte ok. Jag dejtade också en kille som såg sina chanser när jag inte var nykter... Men vem har rätten att utnyjja en bara för att man inte är nykter eller för att man vill ha en kul kväll med kompisarna ute. Svar: INGEN har den rätten, INGEN.


Jag har inte sårats av detta som många har eller fått men, det är inget jag tänker på idag. Men man ska inte behöva stå ut med det. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var rädd när jag går ut kväll på promenader om kvällarna. Inte för mörkret, men för vem som går efter mig. Jag har blivit förföljd på väg hem i vintermörkret. Det är läskigt.


Komentera MeToo om ni också upplevt något liknande.


 


Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards