mensbloggen

Alla inlägg den 5 juni 2018

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!

 

Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂
Jag hade precis vaknat och skulle som vanligt bara gå på toaletten, eftersom att det var morgon så var jag väldigt trött och gick bara med halvöppna ögon och gick in på toaletten. Men när jag kollade i trosorna såg jag en ljusröd fläck, jag tänkte på att det kunde vara mens men det ser väl inte ut så? Så jag fortsatte som vanligt. Den dagen skulle jag ha morgonträning så jag satte på mig mina träningskläder och stack till konståkningen. Hela träningen var som vanligt och jag tänkte inte på något som hade hänt tidigare den morgonen. Men när jag kom hem så gick jag på toaletten igen, då förstod jag att det var mens. Så jag la papper i trosorna och började med att skriva till min kompis som jag litade på, jag var lite osäker först men sedan fattade hon och det var inget mer med det :) Men efter ungefär halva dagen så kom mamma hem, hon såg på något konstigt sätt att jag hade mens (vet fortfarande inte HAHA) och frågade om jag hade det, hon gav mig binda och andra nödvändiga saker och det var inget mer med det. Nu har jag min 5:e mens och det är inte något märkvärdigt med det, det känns bara coolt på något sätt haha
Det var min ”lilla” första mensen historia.

 

Image result for menstruation

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Skapa flashcards