mensbloggen

Alla inlägg under december 2019

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej!

Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!


Jag tänkte bara dela med mig av ett preventivmedel och hur jag upplevde det, nämligen hormonspiral. Har haft min i ungefär två år nu. Många är oroliga över själva insättningen, och jag kan såklart bara svara för mig. Alla har olika smärtgränser och upplever det olika, och för många gör det ont. Jag tycker inte det gjorde ont över huvud taget, kändes knappt. Fick lite mensvärk när hon tog tag i livmodertappen, annars ingenting. De rekomenderar en alltid att ta lite värktabeletter innan (minns inte vilka, men var 3 stycken). Ingen som sa något om detta till mig, men jag tog en tampong med bedövningssalva (embla) på innan också just för att jag var väldigt nervös över att det skulle göra ont.


Insättningen tog max 5 minuter, så gick superfort. Efteråt hade jag svag mensvärk i ca 1 vecka. Det mest negativa för mig var mellanblödningnarna efter. Blödde lite varje dag i flera månader, trosskydd räckte men var ändå jobbigt och frusterande. Hade nog gett upp om det inte var för att jag heslt vill undvika p-piller, och att hormonspiralen är väldigt lite hormoner (det hormonella p-meldet med lägst andel hormoner i, på markanden). Förutom blödnignarna hade jag inga biverkningar över huvud taget. Och det bästa är, jag känner inte av hormonerna alls! 


Till den som är intresserad eller funderar över hormonspiral skulle jag absolut rekomendera det!!!

 

Bildresultat för kyleena



Relaterad bild


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Skapa flashcards