mensbloggen

Alla inlägg den 14 augusti 2013

Av Mensbloggen - 14 augusti 2013 16:30

Nu drar snart skolan igång igen eller ni kanske redan har börjat? Det skulle vara roligt att höra vilken klass ni börjar i, så det får ni gärna kommentera hit om ni känner för det. :)


Efter att ha läst detta inlägg hoppas jag ni ska våga känna er lite säkrare på att ha mens i skolan, om ni inte redan är säker på det förståss! Först och främst se till att ha mensskydd med dig, förslagsvis i din väska/ryggsäck. Sedan när du går på toan och ska byta mensskydd så går du till väskan och tar vad du behöver. Vill man dölja bindorna så (tycker jag är ett bra sätt) att lägga de i en skolbok eller mellan några böcker som du ska ha till nästa lektion. Eller bara stoppa en i fickan. Använder du tampong så kan man stoppa 2 i bh:n på morgonen eller bara gå och ta en i handen från skåpet, Det rymms i en hand utan att de behöver synas!!


Har man en tråkig lektion så kan man alltid utnyttja en del av den till att byta mensskydd ;) Bara säga att man behöver gå på toan. Åh på tal om det... Kommer ihåg i min förra skola när vi inte alltid fick gå på toan under letkionstid...  För lärarna trodde bara man gick ut och snacka i telefon typ.  Det tycker jag inte borde finnas, jag menar ibland så blir det akut och alla tjejer får ju mens och tänk de som blöder väldigt mycket och måste byta ofta... Blödde själv väldigt mycket, men som tur var fick jag alltid gå på toan. Om du är i samma sits, blöder mycket men får inte gå på toa (vilket är sjukt av lärarna som kanske inte har en aning) så ta ett snack med skolsyster och berätta. Som tur är är det inte så på min nuvarande skola, då får vi gå när vi vill - Så borde det alltid vara! :)




Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards