mensbloggen

Alla inlägg den 21 maj 2016

Av Mensbloggen - 21 maj 2016 09:20

Så en historia jag aldrig delat med mig av, första gången jag testade tampong. Dock så tog jag lite längre tid på mig att prova tampong hade haft mens i några år, men det är också helt okej. Vissa väntar medan andra har det från första mensen.


Jag var hur som helst inte oskuld längre så för min del gick det utan problem. Hade testat kanske två gånger innan men då sved det bara så orkade inte med det. Och sen när jag testade igen och inte var oskuld så gick det på en gång. Var ensam hemma och satt på toan bara, hade ob mini gul ask. De första två gångerna så tryckte jag inte in den tillräckligt långt så var väldigt obehaglgt att gå och sitta. Men tredje gången tryckte jag in den så långt det gick och då kändes det inte alls. Minns att känslan var så skön, var som att man inte hade mens. Man kunde gå utan att känna mensen rinna, en riktig befrielse. Minns också att det gjorde lite ont att ta ut den i början, men det berodde på att de inte var fulla ännu.. Så ingen speciell historia direkt.


För min del tycker jag det är enklast att sitta på toan som när man kissar och bara sära på benen när man stoppar in tampongen. Men man får testa sig fram vad som passar en. Var i alla fall inte rädda för att prova!! :-)


Ps. Tipsa gärna om idéer på vad ni vill läsa om!


Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards