mensbloggen

Alla inlägg den 3 juni 2012

Av Mensbloggen - 3 juni 2012 22:36


* Duscha varje dag för ett glatt underliv och en fräsh känsla. 


* Tvätta händerna innan och efter mensskyddsbyte, inte lika viktigt med binda än med tampong. Enklast är att alltid göra samma för att få till en bra vana.


* När du byter binda, rulla in den andvända/blodiga bindan i den nyas plast förpackningen innan du slänger den i papperskorgen för att andra ska slippa se.


* Rulla in andvända tamponger i toapappera innan du slänger den i papperskorgen för att andra ska slippa se.


* Spola inte ner tamponger och bindor i toan, det kan i värsta fall leda till stopp i toan. Ingen roliga historia, kan dessutom bli aningen pinsamt.


* Tips till alla tjejer!! Mitt bästa tips till er att ALLTID ha en alcogel i väskan, om ni kommer till en toa utan rinnande vatten kan ni andvända det innan införandet av tampong! Det finns flaskor som är mindre, fickformat = Perfekt för alla tjejers väskor!




Mens · Tips

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards