mensbloggen

Alla inlägg den 19 januari 2013

Av Mensbloggen - 19 januari 2013 17:27

Mitt bästa och enda knep när det gäller tamponger är att du ska vara AVSLAPPNAD när du för in och tar ut den. För är man inte avslappnad så kan det både göra ont eller inte ens att få in tampongen. Det är ofta lätt hänt att man är nervös i början och kanske spänner sig omedvetet? Så tänk på det, försök slappna av. Ett tips är att tänka på andingen, jag har lättare att slappna av då. (Det behöver dock inte vara så för er). 


I början kan det vara lättare att börja med den minsta storleken tamponger (gult paket). Men det är absolut inte ett måste, man tar vad man känner för. Sen är det bara att fälja beskrivning som fäljer med varje paket. Det finns text och bilder, steg för steg. :) Jag tror många är rädda för att tampongen ska fastna eller liknande, är man orolig för det så dra i snöret innan du sätter in den. Då känner du att snöret sitter där det sitter och kan känna dig trygg. Jag har det som vana och gör det alltid. ^^ Tampongen kan inte försvinna, det finns nämligen inte stans för den att ta vägen. Kom också ihåga att vara noga med hygienen, tvätta händerna både före och efter!


Enligt reakomendationer ska en tampong sitta inne i max 8h. Men jag vet flera som byter tamong precis innan de lägger sig och byter precis när de vaknar, ibland lite mer än 8h... Men som sagt 8h är rekomendationerna.

Läs mitt tidigare inlägg om tampongmärkerna HÄR (libresse) och HÄR (OB)






Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards