mensbloggen

Alla inlägg den 4 januari 2013

Av Mensbloggen - 4 januari 2013 23:31


Fick en fråga jag tänkte svara på i ett inlägg. Frågan löd om det är vanligt att få sin allra första mens när man år och badar med klassen.


Svar: Nej den är väldigt, väldigt ovanligt... För det första brukar man bli förvarnad genom ont i nedre delen av magen eller bruna flytningar och för det andra kommer det inte en hel flod i vattnet när man badar, det kan komma lite men det blandar sig med vattnet och syns ändå inte.. Så den risken år minimal och inget man behöver oroa sig för! :)



Av Mensbloggen - 4 januari 2013 18:22

Jag veet att det är flera av ämnerna i inläggen som jag skrivit om förut, men vissa kanske glömt och sen så är det nya läsare. :) Men tyckte det passa nu när skolora snart drar igång igen efter ett förhoppningsvis härligt jullov.


Även fast man har mens så kan man vara och gå precis som vanligt! Toaletter finns utspridda, så om det behövs finns det! Även i skolan. Det viktigaste är bara att komma ihåg att byta binda/tampong i tid så att det inte läcket, för det skulle inte vara så kul... Ja, det har hänt mig ;) Tycker man det är jobbigt att dra bort bindan ifall det hörs ut så antingen kan man hosta just när man drar bort den eller så kan man sätta på vattenkranen. Jag brukar ta en toa med inte så mycket folk utanför, om det finns.


Har man tampong så kan man stoppa 2 st i bh:n på morgonen så slipper man kruxa med att ta en från väskan eller något, har man binda så är det inte lika praktiskt att ha den i bh:n. Då kan man antingen ha den i en liten necesär i väskan eller så smugglar man ner en binda från väskan till någon ficka på tröjan eller innanför kanten på byxorna, bara medans du går till toan. Men som jag brukar tänka, när man väl hamnar i den situvationen så löser det sig! 


Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards