mensbloggen

Alla inlägg den 12 februari 2013

Av Mensbloggen - 12 februari 2013 10:51

Det finns väldigt mycket delade tankar och åsikter kring detta ämne. Vissa säger Nej, varför ska man vara hemma om man har mens? Ska man då vara borta från skolan varje månad? Medan andra tycker helt tvärtom.


Om man inte har ont så finns det ingen anledning att vara hemma, toaletter finns ju överallt. Men har man en  hemsk mensvärk så tycker jag man ska stanna hemma. Jag tror ändå inte man kommer kunna koncentrera sig på skolarbete. Man kan testa att ta en alvedon, men det är inte säkert der hjälper alltid. Dessutom får man inte lika ont varje mens, vissa är bättre och andra värre, så det blir ju inte varje månad man är borta... Har man supeont varje månad och alvedon/ipren hjälper inte så bör man få receptbelagda/ starkare tabletter av en läkare. För det finns! 


Men har ni jätteont, stanna hemma, sätt på en film och gör en kopp te och lägg dig i soffan! :)




Av Mensbloggen - 12 februari 2013 10:41

Har fått en del frågor ang. sex så tänkte samla dessa i detta inlägg :)

 

Kåt & våt blir man ofta av smekningar och berärningar. Då man blir kåt/våt så slår hjärtat fortare och det leder till att vi känner oss varmare och blir mer anfådda. En av frågorna var om ungdommar brukar suga kuk när de har sex. Det är inget jag kan svara på eftersom alla gör olika, så både ja och nej. Man gör som man vill!

 

Kåtheten sitter både i huvudet & tanken, det kan vara tanken på en sexuell upphetsning som får oss kåta.

 

Vill ni läsa mer så är detta en bra sida



Sex

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards