mensbloggen

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2013

FRÅGESTUND

Av Mensbloggen - 16 augusti 2013 13:00

 

 
 
Ingen bild

Emmzzon

16 augusti 2013 15:00

1. Jag har fått mens (haft i ett år) och allt annat som har med puberteten att göra. Kommer jag växa mer på längden? Jag är 13 snart och är ca 159cm

2. Även fast jag har haft mens i mer än ett år...är jag jätte orolig för att det ska läcka i skolan. Det har gjort det förut men nu blöder jag mindre så kanske inte då stor chans att det för det?

3. Varför får jag inte in tampongen tillräckligt långt in? Jag får in den men det känns hela tiden så jag kan inte ha den mer än ca 5minuter...

Mensbloggen

16 augusti 2013 19:41

1. Man ska ju aldrig säga aldrig, men har du haft "längdspörten" så växer du nog inte så mycket mer. Fast är båda dina föräldrar längre så lär du också bli det och tvärtom.
2. Desto längre tid man har mens desto tryggare blir man med den! Är du orolig så gå bara på toa en gång extra!
3. Testa att vinkla den bakåt mot ryggen när det tar stopp! Kram :-)

 
Ingen bild

Anonym

16 augusti 2013 15:44

Om man får mens i skolan, och inte vet om det innan. Har inga skydd på. Kan det rinna blod på benen då? I så fall rinner det mycket? Syns det?

 
Ingen bild

Anonym

16 augusti 2013 15:46

Kan man träna och springa med binda?

 
Ingen bild

Anonym

16 augusti 2013 15:49

Kan man onanera med binda/tampong? Har du några bra tips på saker man kan använda när man onanerar?

 
Ingen bild

Anonym

16 augusti 2013 15:53

När man har mensont, finns det någon övning som gör att det går över? Brukar få det på natten det är jättejobbigt, vad ska jag göra? Känner mig illamående. Vill inte äta någon medicin eller piller..

 
Ingen bild

Anonym

16 augusti 2013 16:33

Hej, jag har ett litet tips vart man kan lägga bindan så ingen ser den när man går på toa: ta ett packet våtservetter och stoppa ner bindorna där i. Man får vika de och trixa en liten stund men till slut får man ner de i paketet . Så när du går på toa kan du säga att du måste fixa sminket, osv. Själv tycker jag att det är jättesmart att ha de i väskan för ingen kan se det även om jag har öppen väska eller råkar tappa det!
(P.s för alla tjejer, ha med er vanliga våtservetter oxå, de är bra att ha)

 
Ingen bild

hehe

16 augusti 2013 19:50

hej, jag undrar vad jag har för BH storlek?
Jag har 74 cm under brösten och jag har 81 cm över brösten, Jag kollade på en hemsida men det blev som konstigt. Jag skulle ha 75 i storlek först men jag visste inte vad jag skulle ha, t.ex 75 A eller 75 AA. jag jag då ha 70 AA eller? hoppas du förstår... Tacksam för svar! :D

Mensbloggen

16 augusti 2013 21:39

Tycker du kan börja testa 75A och sedan öka eller minska, testa dig fram helt enkelt, jag tror inte du behöver AA kupa. Gissar på minst A! Kram :-)

 
Ingen bild

wilma

16 augusti 2013 22:10

Hej! Kan du länka eller skriva ett väldigt detajerat inlägg om hur man gör med tamponger? Jag gillar att träna mycket och rider så lite jobbigt med binda.. Men fick inte in tampongen :(

Mensbloggen

16 augusti 2013 23:34

Gör det i nästa vecka :)

 
Ingen bild

jonna

16 augusti 2013 22:13

Halloj!
1: vad är pms.
2 hur vet man att man har pms.
3 vad gör jag om man får mens i skolan!?
4 kan man bli extra sur när man har mensen.
5 tänk om en kille typ frågar haru mens? Vad ska man svara.?
6 om en kille tar på ens bröst vad ska man säga?! Jag själv skulle väll inte tycka det va jätte hemskt men pinsamt.
7 hur fungerar killar. Vi tjejer får mens pms osv vad får dom?!
8 är killar mer sugna än vi tjejer.? Vissa kollar in tjejers bröst, (har sett det)
9 hur reagerar killar på mens?! För vi skäms mycket över det, tycker dom att det är äckligt eller tycker dom jajja tjejer mens naturligt. För alltså dom skäms väl över att dom kommer en i målbrottet. Fast vi tycker. . Japp han ska få sin manliga röst, sött. Eller??

 
Ingen bild

Anonym

17 augusti 2013 00:13

Kan du berätta lite, i ett inlägg t.ex hur man gör på ungdomsmottagning om man vill ha p-piller. Ska man be om det bara o berätta sitt problem eller vad?

Mensbloggen

17 augusti 2013 08:29

Kan göra det i nästa vecka :)

 
Ingen bild

Anonym

17 augusti 2013 17:46

Hej
För många blir det ju så att man typ slutar växa när man har fått mens.
Min skolsköterska sa att jag skulle typ bli 170 och nu är jag 165 betyder det att jag snart kommer få mens?

Ps. Älskar denna blogg <3

Mensbloggen

18 augusti 2013 10:07

Kan inte svara på det! Den "gissade" längden är ju inte exakt... Men har du haft en längdspört så brukar mensen komma straxt efter den! Kram :-)

 
Ingen bild

Anonymis

17 augusti 2013 18:15

Idag fick jag bruna flytningar! Är orolig. Svara så fort du kan. Kram

Mensbloggen

18 augusti 2013 10:05

Det är mensen som är på väg! Kram :-)

 
Ingen bild

Anonym

18 augusti 2013 00:29

Jag är en tjej på 15 år och fick min första mens för ca ett år sedan. Jag har börjat använda tamponger nu men i skolan finns det ingen tvål så man kan inte tvätta händerna riktigt innan man sätter in den. Måste man använda tvål eller räcker det med vatten? Finns det något som fungerar som tvål som man kan ha med sig, gärna något litet som man kan gömma i fickan eller i bh:n?

Mensbloggen

18 augusti 2013 10:02

Alcogel!!!! Finns alltid i min väska, finns på Apoteket. Kram :-)

 
Ingen bild

jonna

18 augusti 2013 22:30

Hej!
Ibland när jag går på toan kollar om det är nå flytningar i trosan, jajamensan men ibland så är det son ludd i flyttningarna, och när jag torkar mig! Normalt?!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards