mensbloggen

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2013

Detta skulle jag sagt till mitt "mensfria" jag

Av Mensbloggen - 31 augusti 2013 12:01

Om jag fick chansen att prata med mig själv, mitt mensfria jag innan jag fick mens så är detta vad jag skulle säga. Jag skulle berätta för mig att sluta längta efter mensen för den kommer när den kommer och du kan ändå inte påverka när den kommer. Så istället passa på att njut av ditt liv! Du har gott om tid för mensen när den väl är här, för du kommer nämligen dras med den i ca ... 40 år, och det är en ganskaaaa lååång tid! Så varför stressa över mensen, du hade väl ändå inte tänkt skaffa familj och barn nu. Det gör inget om du får mens sist av dina kompisar, det kan du bara vara tacksam för (kanske lättare att se i efterhand).


Jag kan berätta att IDAG när jag ser tillbaks så är jag otroligt taksam för att jag fick min mens just då jag fick, hade inte velat haft en dag tidigare. Var en av de sista i klassen, men so what? Jag är inte mindre kvinna för det. Så borde ni också resonera! Sluta stress och oroa er, den kommer när den kommer. Stress och oro kommer inte hjälpa!





Ps. Gilla funktionen finns kvar (nere i höger under varje inlägg). Gilla för att visa om ni gillar mina inlägg, så kan jag se vad ni gillar och mindre gillar och på så sätt veta vad jag ska blogga mer (och mindre) om. Det är anonymt för alla.


 
 
Ingen bild

Anonyn

1 september 2013 19:22

Kan man få hängiga bröst om man inte använder bh och har stora bröst?

Mensbloggen

1 september 2013 19:33

Nej. Alla får hängiga bröst mer eller mindre på äldre dagar pga. gravitationen. Kram :-)

 
Ingen bild

jonna

3 september 2013 17:26

Hej! Alltså jag har en fråga, när man kollar på idrott på tv. Då ser man att alla kvinnor har små bröst! Och dom som typ inte tränar mycker har större bröst?! Vrf?
Är det genom träning, eller nät man ska börja i idrott så säger tränaren att du inte komma bli nått för du ha stora bröst?! Alltså fattar inte.

Mensbloggen

3 september 2013 20:28

Först och främst de som tränar är smala och har mindre fett och därav mindre bröst. Vet inte om du pratar om elitidrottare, men de har bra sportbh:ar som sitter tajt, men det finns idrottare med större bröst också även om det kanske är lättare att vara elitidrottare om man har mindre. Tränaren säger verkligen inte att det är kört för att man råkar vara född och stor byst, allt är möjligt! Kram :-)

 
Ingen bild

jonna

3 september 2013 17:29

Hej! Idag sh jag i trosan nått brunt! Men vet inte om det är typ mens eller, hha ja vad ska man säga prutt bajs, x) men det är mer i mitten alltså det börjar i mitten typ sen är det som ett sträck bak mot rumpan, är det mens. Du vet att jag har skrivit till
dig, om att jag fåyt ljus ljus bruna flytningar förut, men nu var det brunare, jag trodde det nästan va bajs, om det nu intr ää det

Mensbloggen

3 september 2013 20:24

Låter som det är mensen som spökar! I början kan det vara så som du berättar :-) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards