mensbloggen

Direktlänk till inlägg 5 mars 2014

Flytningarnas cykel?

Av Mensbloggen - 5 mars 2014 16:33

Jag får ofta frågan om hur flytningarnas cykel ser ut, när har man vilka flytningar? Det är en fråga med lika många svar som det finns kvinnor. Med andra ord inte så lätt att svara på! Med tiden så lär man sig sin egen cykel.


Det är ingen fråga som man kan säga ett svar på, det är en fråga som man får ta reda på svaret själv. Ägglossningen kan vissa känna igen på sin flytning. Den kan vara vitare och lite tjockare, men det är inte alla som får "ägglossningsflytningar". Vanligen har man ägglossningen mittemellan 2 menspeioder. Så är din menscykel på 28 dagar har du ägglossning ca 14 dagar innan mensen. Vill man vara säker så får man helt enkelt göra ägglossningstest som finns att köpa  på apotek.



 
 
Ingen bild

Anonym

6 mars 2014 17:30

Hej. jag undrar hur det känns när man får mens. Några av mina kompisar säger att det känns som att man får en kniv i magen när man har mensvärkningar. Är det sant ??

Mensbloggen

6 mars 2014 21:46

Vissa får mensvärk, eller de allra flesta får mer eller mindre ont. Några få har turen att slippa värk! Jag skulle inte beskriva det som en kniv, men det är en speciell värk som man känner igen om man har den just i samband med mens. Däremot hjälper oftast värktabletter så man slipper gå runt och ha ont varje månad. :)

 
Ingen bild

Anonym

7 mars 2014 13:45

Hejsan i onsdags fick jag ont i magen och om jag ska beskriva fet bra kändes det som en kniv i magen är det mensvärk ?? Jag har inte fått min mens än men jag har flytningar och nästan varje dag känns det som om någon skar mig med en kniv i magen. Är det mensvärk eller något annat ??

Mensbloggen

7 mars 2014 16:11

Det kan vara mensvärk men det kan lika gärna bero på något helt annat. Mensvärken sitter oftast under naveln och ner mot underlivet. :)

 
Ingen bild

Ajj!!

11 mars 2014 19:32

Hej jag har jätte ont i magen under naveln och jag har flytningar är det mensvärk eller bara vanligt ont i magen???

Mensbloggen

12 mars 2014 00:11

Svårt att veta, kan vara mensen som är på väg och isf lär du märka det. :) Annars beror värken på något annat!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards