mensbloggen

Direktlänk till inlägg 2 mars 2012

Sammhellets höga krav

Av Mensbloggen - 2 mars 2012 17:02

Har ni tänkt på att det finns så sjukt många krav som varenda individ strävar efter att uppnå i samhellet!? Ska det vara så?

Man ska vara smal, ha stora bröst och snygg rumpa. Det är ju inte ens naturligt! Om man inte andvänder sig av plastikkirurgi såklart. Är någon jätte smal så säger alla Omg, du måste äta mer. Är någon fet så (kanske de inte säger något.) eller att den borde gå ner i vikt. Men hallå? Det är väl inte så himla lätt! Jag är själv aningen för smal, man säger underviktig, men det låter så hemskt. Jag lider inte av anorexia eller något. Men tänk de som gör det. Jag tycker man ska leva som man gör så länge man mår bra! :-)


Om någon säger att jag är smal så tar jag det inte som en komplimang! Jag tror ärligt talat det är lika hemskt att säga att någon är fet som att säga att någon borde äta mer. Jag har försökt gå upp i vikt, men det är ju omöjligt! Dricker röd mjölk, försöker äta mer mängd osv. Om någon säger till mig att jag är smal, så svarar jag ärligt att "det tog inte jag som en komplimang" Jag får svaret tillbaks Det borde du! Människor tror det är en koplimang att säga att någon är smal, vissa kanske tycker det, men inte jag som vet hur det är! Ingen är perfekt! Alla har sina svagheter, det är det som gör oss unika?!

Kom just att tänka på en sak, i Usa säger man: "Man kan aldrig bli för smal" Är det så?? -Jag vet faktiskt inte!

Alla är perfekta!

Vad säger ni om alla krav?

 

 

 

 
 
Linda

Linda

2 mars 2012 17:29

Håller helt och håller med dig.
Själv väger jag lite för mycket men det är ingen som säger att jag måste gå ner i vikt men jag skulle vilja göra det för min egen skull för att jag skulle trivas bättre med mig själv då, för jag vägde mindre förut och mådde mycket bättre både kroppslig och själsligt :)

http://lindageorgsson.bloggplatsen.se

Mensbloggen

2 mars 2012 19:00

Alla är olika och perfekta på sitt eget vis! :-)

 
Ingen bild

Tintin

30 mars 2012 11:50

Måste bara skriva för att jag är precis som du skrev:
lite för smal och enligt fakta skulle man kalla mig underviktig.
Jag var lite större förut (inte tjock) men sen började jag må dåligt över pressen i skolan om att få toppbetyg och var stressad jämt och blev lite smalare. Då kommenterade mina föräldar "nämen gud va smal du har blivigt" och nån kompis iblan "man ser ju tillochmed revbenen på dig" men hävdade också att jag var snyggt smal. Inget av det fick man att känna mig bättre utan jag kände bara att inte räckte till och skulle passa in i någons krav. Jag har försökt att gå upp men det är faktiskt skitsvårt för vissa? Har alltid varit onöjd med min kropp och nu äntligen försöker jag jobba på att känna mig nöjd med mig själv men det förstörs varje gång någon säger att jag är smal för jag tar verkligen inte det som en komplimang. Så vill säga till alla er som vill gå ner i vikt men egentligen är helt normala för allaär som de är, gör inte det för felet är inte vikten utan hur man ser på sig själv, jag mådde bara sämre när jag gjorde det så vill bara säga det även om det kan vara svårt att förstå. Och en fråga till bloggen, min mens har varit försvunnen flera månader nu? min mamma vet men vågar inte gå till en läkare? har ju varit jättestressad så det kanske är det men vad tycker du jag ska göra?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards