mensbloggen

Alla inlägg den 25 mars 2015

Av Mensbloggen - 25 mars 2015 08:16

Utbudet av mensskydd i affären är STOORT, så det kan verkligen vara som en djugngel när man ska handla egna till en början. Men precis som med allt annat lär man sig med tiden vad man själv föredrar! Bland bindor så finns det en detalj som gör ganska stor skillnad. Nämligen om man köper de med eller utan vingar. Vingar på bindor är som två "flikar" (vingar) på vardera sida som man viker ner under trosan och klistrar fast på undersidan av trosan. Detta gör så att bindan sitter bättre. Det är också bra för de som blöder normalt eller lite mer, då man inte riskerar att bindan flyttar på sig under tiden man rör på sig. Personligen skulle jag aldrig kunna ha en binda utan vingar då det skulle läcka snabbt för mig... Men har man mindre mens så klarar man sig ofta på vingfria bindor.


Nackdelen är ju att det syns på trosorna om man bara har trosorna på sig, så gäller att hålla ihop benen i omklädningsrummet om man inte vill visa bindan.


Fördelar med vingar:

* Sitter bättre i trosan

* Fäster bättre om man har mindre trosor.

* Mindre risk för olycka/läckage.

* Bra för de med rikligare mens.



 


Ps. Glöm inte delta i tvälingen om en menskopp (scrolla ner), om du skulle vilja testa menkopp vill säga!! Ds. 



Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards