mensbloggen

Alla inlägg den 10 mars 2015

Av Mensbloggen - 10 mars 2015 12:00

Vissa har en längre menscykel, det är inget konstigt. Precis som att vissa blöder lite längre under sin mensperiod vilket inte heller är konstigt. Mensen kan också vara oregelbunden så att man har mensen längre, det brukar rätta till sig med tiden när den blir mer regelbunden.


Men har man däremot haft mensen ett tag och man ändå blöder väldigt länge så kan det vara tecken på att man har någon typ av hormunell obalans. Det är inget farligt och man kan få hjälp med det. Så har man mens under en längre tid tycker jag man ringer sin ungdomsmottagning och pratar med de.Det är inget farligt, men det leder lätt till järnbrist och sen så är det inte heller så kul att blöda länge. P-piller brukar vara en av möjliga lösningar till detta.


Jag vill inte med detta inlägg oroa er på något sätt! Fick ett önskemål om att skriva om detta, och kom ihåg det är inte farligt och man kan få hjälp. Tänk bara på att äta järnrikt under tiden.


 

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards