mensbloggen

Alla inlägg den 24 november 2015

Av Mensbloggen - 24 november 2015 06:20

Som ni kanske vet bor jag i USA nu och hade bott här ett tag nu - tillräckligt länge för att komma in i kulturen och allt. SÅ hur pratas det om mensen här? Är det stor skillnad från Sverige? Det tänkte jag dela med mig av. Och svaret är JAA, alla är så myceket öppnare och mer avslappnade. Hörde till exempel här om veckan när jag skulle hämta upp mitt värdbarn i skolan att några  andra föräldrar satt och pratade intill mig. Så då berätttar ena pappan där att hans dotter fick sin första mens förra veckan. Det skulle ju aldrig hända i Sverige, helt öppet i skolan. Men jag gillar det, här pratas det om det som att det är helt normalt!


En annan historia är när jag skulle köpa tamponger här för första gången, stod som ett frågetecken vid hyllan för det finns MÅNGA att välja på. Men så kommer en annan tjej så frågar henne vad hon rekomenderar, så berättar hon vilken hon använder och att hennes dotter också gillar de. Så fick en liten genomgång bland tampongerna här haha.


Har ju även vänner från hela världen här och alla är så öppna och pratar om det som världens naturligaste sak vilket det ÄR!! Även fast jag var ganska bekväm att prata om mensen och så innan så har jag blivit så mycket bekvämare med det här!!


Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards