mensbloggen

Direktlänk till inlägg 29 september 2013

Tips för att slippa rakfinnar

Av Mensbloggen - 29 september 2013 12:30

Hej på er, ledsen för den den dåliga uppdateringen senaste veckan - har haft fullt upp och kommer tyvärr ha det i några veckor framöver... Men gör mitt bästa! :)


Här är några tips du kan göra för att förebygga att få rakfinnar. För er som inte vet, rakfinnar får man efter att man har rakat sig. Röda finnar helt enkelt, inte så fint. Först och främst skaffa dig ett raklödder, finns lite överallt till exmepel Apoteket, Mataffärer, Åhlens, Kicks m.fl Raklödder "smörjer" man in där man ska raka sig (i duschen) sen rakar du bara med rakhyveln. Ännu en fördel är att du ser vart du har rakat och inte eftersom skummet försvinner från huden när du rakar.


Var också noga med att återfukta huden efter med after shave (finns på apotek, mataffärer m.m.) eller lotion funkar det med. Har du däremot känsligare hud och ändå får rakfinnar så borde du köpa något som är gjort för rakning, kanske någon svalkande kräm. Rfsu har en Nice n cool som är till för att ha efter rakning.


Mitt tredje tips är att inte använda slöa rakblad, det gör det lätt att skära sig. Sist men inte minst vill jag tipsa om att raka medhårs om du har käsnlig hud, det är mycket bättre för huden även om det blir svårare att få bort allt hår (ink. stubb).



 
 
Annika

Annika

3 oktober 2013 08:35

hej, läste att det kan funka med krämer som tar bort hår med, har provat veet men den var inte något särskilt bra. Har du kanske något tips på krämer som du vet fungerar så att man helt kan slippa rakfinnarna ;)
//mvh
Annika

http://taborthår.se

Mensbloggen

3 oktober 2013 16:45

Fråga på Apoteket är mitt tips eller testa RFSU-Nice n cool. En after shave kräm, egentligen är den för intimrakning men har man känslig hud och lätt för att få rakfinnar så kan den funka! Eller fråga på någon hälsokost affär! Återfukta huden REGELBUNDET, speciellt nu på vintern när huden blir extra torr! För torr hud och rakning är ingen bra kombo! Kram :-)

 
Ingen bild

Hedjeh

9 oktober 2013 06:39

Hej va med min kille idag o vi sov över o lite sånt när jag kom hem så gick jag på toa o då hade jag rinnande flytningar? Blev jag kåt?är bara 12 år och tjej!

Mensbloggen

9 oktober 2013 10:31

Kan inte svara på det, det känner du bäst själv. Men om det kom först när du kom hem så är det nog bara vanliga flytningar! Kram :-)

 
Ingen bild

anonym

22 november 2013 19:24

när jag rakar underlivet får jag såkallade rakfinnar, o jag läste någonstans att ansiktsvatten hjälper, att ta de på en pad tillexempel och dutta på det, och de blev faktiskt lite bättre, tips till de med samma problem!
men jag har en fråga också, jag får inte bort allt hår utan de blir mycket stubb kvar osv, hur gör jag då?
och hur gammal är du?:)

Mensbloggen

22 november 2013 20:07

Man kan raka mothårs för att få bort all stubb däremot är det inte lika snällt mot underlivet, så ett tips kan vara att växla. Ibland raka medhårs och ibland mothårs! Om du inte redan gör det! Annars testa andra rakblad.

Jag är 17 år. Kram :-)

 
Ingen bild

Filippa

21 oktober 2014 15:59

Upplever du obehag vid rakning i form av irriterad hud, rakfinnar och inåtväxande hår? Då är ShaveSafe räddningen!

ShaveSafe är det första revolutionerande rakskummet och tar bort bakterier från hud och hyvel. Den är helt fri från parabener, parfym/doft och färgämnen. Produkten kan användas vid rakning, vaxning och i samband med permanent hårborttagning. Fungerar lika bra till män som till kvinnor och kan användas över hela kroppen!

http://www.medasta.se/p/Shavesafe/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards