mensbloggen

Alla inlägg den 17 augusti 2014

Av Mensbloggen - 17 augusti 2014 18:51

Det viktigaste när man ska sätta in OCH ta ut en tampong är att man är avslappnad, jag vet att det är lätt hänt att man är nervös i början och spänner sig. Allt man gör för första gången är ju något helt nytt och egentligen är det inte så konstigt om man är lite nervös då. Så försök att vara avslappnad, för mig brukar det hjälpa att tänka på andetagen för att slappna av. Andas in djupt och andas ut djupt - djupa andetag kan underlätta för att verkligen slappna av. Det finnd en hel del funderingar kring vilken storlek man ska ha... Välj tampongstorlek efter ditt mensflöde!! Däremot kan den minsta storleken vara lite lättare om det är första gången du provar.


Mitt andra tips är att känna efter innan du testar tampongen med fingrarna. Så bara testa trycka upp ett finger, enklast kanske är att göra det i duschen. (Även här gäller det att man inte spänner sig). Detta steg tror jag kan underlätta för att stoppa in en tampong senare för då vet du var tampongen ska, vart hålet är och hur riktningen är.


Gör det ont när du försöker stoppa in tampongen kan det bero på att du inte är tillräckligt avslappnad.

Gör det ont när du ska ta ut tampongen kan det bero på att du inte är avslappnad eller att tampongen inte är full än. Men om det skulle göra ont så ska ni veta att det är ingen farlig smärta så var inte rädda för att prova!!


När tampongen väl är inne så ska den inte kännas, gör det ont eller känner du att den glider utåt så sitter den antagligen inte tillräckligt långt in, så tryck in den längre. Tampongen ska tryckas in så långt som du når och det går.



Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards