mensbloggen

Direktlänk till inlägg 16 december 2012

Tidig pubertet

Av Mensbloggen - 16 december 2012 17:43

Ledsen för den låga uppdateringen, men det händer mycket såhär när julen närmar sig! Slutprov i skolan och inte minst hinna köpa julklappar. Men jag har julkallendern varje dag även fast det inte har med mens att göra.. :)



Jo, det finns ju alla olika varianter: vissa kommer inte i puberteten sent, vissa tidigt och allt däremellan. Det viktiga att ha i åtanke är att det är LIKA jobbigt att vara först som sist! Jag får ofta frågor som undrar om det är något fel osv.. Nej det är det inte! Alla utvecklas olika, vissa tidigt, vissa sent. Detta inlägg är riktat till de som utvecklas tidigt:

Även om det kan vara jobbigt, så var stolt! Er kropp håller på att bli kvinna. Era klasskompisar kanske kolla mycket, men det är bara för att de är nyfikna, de vet ju inte själv hur det är! Så ta inte åt er, som jag sa var stolt att din kropp fungerar som den ska. :) Det finns alltid fördelar & nackdelar med ALLTING, så ovadsett om man är tidig eller sen så finns det både mörka och ljusa sidor med det. Därför ska ni inte önska er det ni inte har, om du utvecklas tidigt önska då inte att du skulle vara sen och tvärtom.. Jämför er inte med jämnåriga! :) xx


På denna bild kan ni se att det är ganska stor skillnad, så sluta jämför er med varandra!! 


 
 
Ingen bild

Anonym

16 december 2012 23:37

Jag är så rädd! Jag har inte fått mens på 4 månader förutom förra månaden men det va typ en droppe på en da. Asså tänk om jag aldrig får mer!! Jag är as rädd för jag hade ju fått men sen så slutar den komma!!

Mensbloggen

17 december 2012 15:07

Var inte rädd, precis så var det för mig med. Min andra mens kom efter ca 6 månader, så det är ingen fara. Den är bara oregelbunden! Kram :-)

 
Ingen bild

Miss

17 december 2012 21:37

Hej! Jag ville bara säga att din blogg äger såååå himla mycket! Allt du skriver ger insperation och hjälp. Jag uppskattar verkligen allt. Kram :)

Mensbloggen

18 december 2012 15:56

Tack så jättemycket!! :-) Kram

 
Ingen bild

Dedu

6 januari 2013 19:26

alltså.. jag har inte fått min mens.. på flera månader.. å a jag får välll andra snart.. men jag fick mensvärk idag../nyss.. jag gjorte yoga övningar.. å lite.. men jag tycker det är obehagligt med binda.. livet är svårt som nybliven tonåring..

Mensbloggen

6 januari 2013 22:25

Så är oregelbunden mens, det blir bättre med tiden. Du kan ju ta en Alvedon/Ipren/treo om du har mycket ont. Kram :-)

 
Ingen bild

anonym

8 januari 2013 16:33

hej skulle ha fått mi n 2 mens för tre dagar sen men varför kom den inte !! 1 sak till min mage kurrar hela tiden kan det bero på nått med mens att göra är bara 11 år :)

Mensbloggen

8 januari 2013 17:51

Mensen kan vara väldigt oregelbunden de första åren/åren, det är normalt. Jag själv fick vänta 6 månader på min andra mens.. Vissa kan få symptom på mens men ingen mens osv... Oregelbundet med andra ord.. Att magen kurrar kan ha med mens att göra. Kommer ihåg att innan mina första mensar så var jag jättebubblig i magen. Kram :-)

 
Ingen bild

LillaMig

14 februari 2014 18:41

Hejj! ♥ jag kom i puberteten när jag var runt 8. är det för tidigt? Kram! tacksam för svar!♥

Mensbloggen

14 februari 2014 19:52

Nej, det är olika för alla vissa är tidigare och andra senare - båda är lika normalt! :)

 
Ingen bild

Anoym

15 februari 2014 11:36

jag har gulbruna flytningar oh ont i midjan är det mensen som är på g?

Mensbloggen

15 februari 2014 18:36

Kan vara så men behöver inte vara därför:-)

 
Ingen bild

Anonym

23 april 2018 17:05

Jag har inte fått min mens än och är 13 år,men får varje dag flytningar som är gulbruna, och har sjukt ont i midjan, är det mensen som är på gång?

Mensbloggen

26 april 2018 14:11

Kan va mensen som spökar :)

 
Helene strand

Helene strand

22 november 2019 20:50

Jag har fått mens(jag är 7 år)

http://Mensblohhen

Mensbloggen

18 december 2019 10:56

Berätta för din mamma, eller nån du litar på :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards