mensbloggen

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2014

Duopack/Ekonomipack

Av Mensbloggen - 7 augusti 2014 11:00

Vissa bindor finns att köpa i duopack/Ekonomipack, dvs att det är som två paket bindor i en - dubbelt så många. Räcker längre och är lite billigare. Jag tycker det är bra och köper själv oftast duopack då man ändå alltid behöver bindor så varför inte köpa lite fler på en gång det kommer ju ändå att gå åt så småningom. Ob har också storpack av sina tamponger, en ask som är fylld med lika många tamponger som 4 vanliga askar - (dvs 8*4=32 st). Finns ibland tampongaskar som är ännu större också.. Det är många märken som har storpack vilket jag tycker är en smart idé!!


 

 
 
Ingen bild

13 åringen

7 augusti 2014 17:53

Hej bästa mensbloggen! Jag har nyligen fått min första mens, och eftersom skolan närmar sig så undrar jag om du kunde skriva om " mens i skolan".
Skulle vara jätte snällt:) kram

 
Ingen bild

Anonym

7 augusti 2014 18:12

Hej!
Idag skulle jag försöka använda tampong för första gången. Det gjorde jätteont att trycka in den men tillslut fick jag in den Jag fick in den en bit och jag känner att det typ gör ont. Kan det vara för att det gjorde ont när jag tryckte in den eller sitter den fel? Jag känner den när jag sitter ner, böjer mig på huk o liknande. Sitter den fel eller är jag bara ovan? Jag misstänker att den sitter för långt ut men när jag försöker trycka in den går det inte mer och det gör ont, jag försöker att få den bakåt men det går lixom inte. Detta är tredje gången jag får mens men jag måste ha tampong för vi ska på semester imorgon! Tacksam för snabbt svar!

Mensbloggen

7 augusti 2014 18:40

Jag gissar precis som du att den sitter för långt ut :) När tampongen sitter rätt känns den inte!! Men testa att ändra riktning när det tar stopp tryck den då snett bakåt mot ryggen!! :-) Kram

 
Ingen bild

Tipsare

11 augusti 2014 02:01

Heej! Hittade storpack med OB normal tamponger på Ullared där det var 64st i en ask, så det är ju bara såå smart. Är det ngn som ska till Ullared så tipsar jag om att köpa det där, för jag har nt sett storpack med ob tamponger ngn annanstans (._.")

Jättebra blogg du har oxå, får många bra tips från den och ditt Emergency kit är bara så smart, plockade ihop ett eget och har haft användning av det (plocka ner lite andra saker oxå men aja) :3


Tack å Hej leverpastej.

 
Ingen bild

Anonym

11 augusti 2014 16:55

Hej en liten fråga?
Ett litet grönt paket från libresse där det är jätte många tunna trosskydd tror jag eller jag vet inte för vill använda det för jag har flytningar? Ett fyrkantigt paket:)

Mensbloggen

11 augusti 2014 19:02

So slim trosskydden tror jag du pratar om? Funkar utmärkt mot flytningar :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards