mensbloggen

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2013

Överlev din vecka

Av Mensbloggen - 5 oktober 2013 18:15

Här är knepen som du kan ta till för att få din vecka att bli lite roligare när du helst skulle vilja gå i dvala. Först och främst se till så att du har värktabletter till hands så du slipper tänka på värken, glöm heller inte bort att fylla din väska med några värktabletter - ett måste för dig med jobbig mensvärk! Ta lite extra hand om dig själv, spola upp ett varmt bad med ljus och en härlig bok och bara njuut eller ta massa filtar, tänd lju sätt på en superhärlig romantisk film och bara gosa ner dig bland filtarna i soffan och knapra choklad.Detta måste vara det bästa med hösten - HÖSTMYSET, måste bara älska det!


Har ni fler tips, så kommentera! :)


 
 
Ingen bild

Anonym

6 oktober 2013 11:34

Jag tycker det blir lättare om man använder tampong istället för binda, man känner då inte mensen rinna eller det här obehagliga kletiga i trosorna som iallafall får mig att bli väldigt obekväm. För de som inte provat tampong, gör det, vem vet ni kanske också tycker det känns lättare även om det är lite krångligt första gångerna.
Sedan har jag en fråga, jag har väldigt oregelbunden mens. Ibland har jag det varannan vecka i några månader med väldigt lite blod varje gång, och ibland är den regelbunden med ganska mycket blod (tycker jag). Vilka alternativ finns det för att få den mer regelbunden och med ungefär lika mycket blod varje gång? Tacksam för svar!

Mensbloggen

6 oktober 2013 18:44

Vet inte hur länge du haft mens, men om det inte fixar sig av sig självt så är det inte ovanligt att umo skriver ut p-piller. Kram :-)

 
Ingen bild

anonym

9 oktober 2013 20:45

Kan man sova med tampong? när jag ska till skolan nästa dag sover jag ungefär 9h, är det okej att sova med tampong då om man byter precis innan man lägger sig och direkt på morgonen?????

Mensbloggen

9 oktober 2013 21:26

Man kan sova med tampong däremot ska man inte ha den inne längre än 8h enligt rekommendationerna. Så sover du längre borde du gå upp och byta tampongen eller lägg dig en timme senare. Kram :-)

 
Ingen bild

anonym

18 april 2014 17:23

Kan man bada när man har mens?

Har för mig att någon sagt att det kan skada underlivet på något sätt.
Har en fråga till och det är: Jag har väldigt oregelbunden mens så ibland är den längre, ibland kortare och vi ska snart börja simma med klassen. Vet inte hur jag ska göra då. Vill helst inte be mina föräldrar skriva lapp och vi har ny idrottslärare så vet inte om jag vågar fråga eller berätta :P

Mensbloggen

19 april 2014 17:45

Man kan bada med mens utan problem. Det enda är att man bör använda tampong om man inte blöder väldigt lite!

En ursäkt jag bruka köra på när jag var yngre och skulle bada med klassen under veckan var att glömma badkläderna med flit... Men det bästa kanske skulle vara att berätta för din lärare bara, för mens är normalt men alla kanske inte känner sig så bekväma att bada med det och speciellt inte i början. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards