mensbloggen

Direktlänk till inlägg 6 november 2012

Bröst (Del 2)

Av Mensbloggen - 6 november 2012 17:35

Detta inlägg fick heta Del 2, eftersom jag skrev om bröst för inte så länge sen. Kika in förra inlägget om bröst HÄR. Fick en fråga för ett tag om sedan om jag kunde skriva ett inlägg om bröst, hur det var för mig osv. So here it is!


Ni kanske vet eller själva upplevt det, men när brösten börjar växa för första gången så blir det vanligtvis som en liten knöl under bröstvårtan, så var det iaf för mig. Kommer ihåg den dagen, det var sommarlovet efter 3:an.. Var på landet och kom åt börstet, kände då hur ont det gjorde. Kollade efter om jag kanske fått ett blåmärke eller nått? Men nope, syntes inget. Kände på det och kände en knöl, blev livrädd!! Men sen hände det inte så mycket mer, så brydde mig inte så mycket.. Visst det gjorde ont om någon kom åt brösten, även jättelöst... Men det var inget jag gick och tänkte på! 

Man såg inte direkt att de växte heller... I alla fall i klass 5 så tog jag äntligen (hade längtat och önskat länge) mod till mig och ringde min mamma från en klädaffär. Jag frågade mamma om jag fick köpa en topp, vilket jag fick. Var i affären med en komips! Sen fick jag fler toppar i julklapp och så... 


I klass 8 tror jag det var så städade min syster sin garderob, hon städade då ut några bh:ar som jag fick och sen dess har jag haft bh. Hade inte riktigt något behov av bh tidigare så vet att det kanske är lite senare än "vanligt". Men som sagt jag behövde inte det.. 


 
 
Ingen bild

...

7 november 2012 17:07

Det går en kille i min klass som jag alltid har kul med och nu på det senaste har vi börjat skypa med varandra nästan varenda kväll. Det börjar med att vi två skypar, vi kanske bjuder in några andra. Men det slutar alltid med att bara vi två är kvar i samtalet och vi pratar ända tills vi ska gå och lägga oss. Vi brukar också chatta lite efter, då brukar han säga saker som "du kan komma och sova med mej" och sånt, innan har jag alltid tagit det oseriöst för att jag vet att han pratar med andra tjejer likadant. Men nu tror jag att jag har börjat få känslor för honom för jag tänker på honom jätteofta. Han är två år äldre än mig och han är ganska mycket kortare än mig vilket jag inte är bekväm med, jag är väldigt lång och killarna "ska ju" vara längre. Hur ska jag göra eller hur ska jag sluta att få känslor för honom för jag vet att jag inte vill vara kär i honom för han är egentligen ganska omogen. Detta blev väldigt långt men jag hoppas att du läst, tacksam för svar

Mensbloggen

7 november 2012 20:25

Om du inte vill falla för honom som det låter som att du håller på att göra så tycker jag isf att du inte ska skypea med honom lika ofta. Det är mitt tips!! Kram :-)

 
Ingen bild

...

7 november 2012 17:27

Tror du att det är möjligt att han gillar mig? När andra säger något taskigt till mig säger han emot dom och andra kallar mig hans flickvän. Vi är nästan aldrig seriösa så det är svårt att veta om han menar saker som han säger. Han brukar dissa sina kompisar och ringa mig när de spelar och säga att det är för att de är tråkiga och att jag är hans bästa vän. på discon som våran klass har haft, vi har haft hand om dom, så kramas vi och han brukar hålla om mig, men jag vet inte vad jag ska tro för han gör samma sak på alla förutom att vi pratar i Skype väldigt ofta. Vad ska jag göra?

Mensbloggen

7 november 2012 20:28

Det låter defenetivt som han gillar dig!!! Att killen ska vara längre än tjejen är bara så "idealet" är precis som att alla ska vara en size zero (överdrev lite). Men vad jag vill komma fram till är att du ska inte låta dina känslor hindras pga. Idealet!!! Kram :-)

 
Ingen bild

Jojo

10 november 2012 11:51

Igår va jag på en fest. Då dansa kille som jag är jätte kär i med en tjej som jag typ inte gillar.
Fast på den där festen va han alltid jätte nära mig, och det var tjejen jag inte gillar som fråga om han ville dansa. Är jätte ledsen och vet inte va jag ska göra. Ska jag fråga chans elr strunta i det, han kanske blivet ihop med henne elr not sont.

Mensbloggen

10 november 2012 12:07

Jag tycker du ska börja med att prata med honom, och sen kanske fråga chans! Eller varför inte berätta hur du känner, det är det bästa sättet skulle jag säga!! Kom ihåg att det är inte alls säkert att han är tillsammans med den andra tjejen, de kanske bara dansade and that's it! Kram och Lycka till :-)

 
Ingen bild

stella

11 november 2012 10:56

mina bröst börja växa i ettan.. ):

Mensbloggen

11 november 2012 11:12

Alla är olika och utvecklas i olika takt!! Och det är lika jobbigt att vara först som sist. Kram :-)

 
olivia

olivia

8 december 2012 22:34

mina bröst har börjat vexa när jag börja 7:an

http://fb

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mensbloggen - 18 december 2019 10:56

Hej! Bloggen har legat nere, men har skrivit om det mesta som finns att skriva om och svarat på massor av frågor - så det ni undrar över har jag säkert redan skrivit om, om ni kollar tillbaks i arkivet!   Jag tänkte bara dela med mig av ett pre...

Av Mensbloggen - 28 augusti 2018 10:05

  Hej,   Kommentera detta inlägg och berätta   vad ni vill läsa om :) ...

Av Mensbloggen - 5 juni 2018 19:28

En läsare som delar med sig av sin "första mensen historia". Tack, alltid lika kul att läsa om era första mensar!   Jag kommer ihåg min första mens som om den vore igår :) Det var den 9 december 2017 😂Jag hade precis vaknat och skulle som...

Av Mensbloggen - 18 november 2017 14:44

Ett brustet hjärta finns det ingen medicinering på och ont som satan kan det göra. Det kan kännas som att man aldrig kommer bli lycklig igen. Men det stämemr inte, man blir lycklig igen. Man kommer bli kär igen. Men ibland tar det tid, och det behöve...

Av Mensbloggen - 14 november 2017 13:50

Hej, tänkte skriva 21 saker som jag hade sagt till yngre mig om jag hade kunnat gå tillbaks i tiden och prata med mig själv som tonåring.   1. Sluta jämföra dig med dina kompisar. Du är fin som du är och kommer aldrig bli någon annan hur mycket d...

Presentation


I den här bloggen kan du ställa alla dina frågor. Antingen i frågelådan här under eller maila mig på mens_fraga@hotmail.se
Jag svarar på allt så gott jag kan. Du kan såklart vara anonym, precis som jag! Kommentera om det är något du saknar här. :)

Fråga mig

2 687 besvarade frågor

Omröstning

Har Du riklig mens?
 Ja
 Nej
 Har inte mens

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards